اخبار فناوری

معیار جدید CPU Raptor Lake اینتل سرعت پردازش بالای خود را نشان می دهد

اخیراً بنچمارک های مختلفی از پردازنده نسل بعدی اینتل منتشر شده است که نشان از قدرت بالای آن دارد و همچنین ثابت می کند که اینتل برنامه های زیادی برای نسل بعدی دارد. اما در مورد دوم، به نظر می رسد که بنچمارک جدید پردازنده Raptor Lake اینتل سرعت پردازش بالای خود را نشان می دهد. با مایفون مگ با

معیار جدید CPU Raptor Lake اینتل سرعت پردازش بالای خود را نشان می دهد

انتشار یک بنچمارک جدید از CPU پرچمدار اینتل ممکن است AMD را نگران کند، اگرچه این بنچمارک نیز شبیه Zen 4 نیست، اما CPU پرچمدار نسل بعدی اینتل اخیراً در یک بنچمارک دیده شد و تراشه Raptor Lake آن سرعت خوبی را نشان داد. Core i9-13900K در PassMark ظاهر شد و همانطور که توسط Tum_Apisak در توییتر (گزارش شده توسط VideoCardz) اشاره شد، این پردازنده در چهار معیار مختلف رتبه بندی شد. 13900K در عملکرد تک رشته ای امتیاز 4833 (متوسط) را به دست آورد که حدود 15 درصد سریعتر از نسخه قبلی خود و تقریباً 10 درصد سریعتر از نسخه ویژه 12900KS است.

عملکرد بسیار چشمگیر که آن را اینجا در رتبه بندی PassMark قرار می دهد. برای چند رشته، 13900K 54433 امتیاز به دست آورد که 31 درصد سریعتر از 12900K و در واقع 20 درصد سریعتر از Ryzen 9 5950X در تست CPU PassMark است. در حالی که ما همیشه باید در مورد بنچمارک های فاش شده بسیار مراقب باشیم، باز هم، این اولین نمایش خوبی است و مطمئناً انتظارات را برای آنچه پردازنده پرچمدار Raptor Lake ممکن است ارائه دهد افزایش می دهد.

معیار جدید پردازنده Raptor Lake

اخبار و نشانه های امیدوارکننده ای از معرفی زودهنگام پردازنده Raptor Lake وجود دارد. بدیهی است که این فقط یک مجموعه کلی از معیارها است، و همانطور که گفته شد، چهار نمونه آزمایشی اجرا می‌شوند، بیش از حد انتظار ما را در اینجا محدود می‌کنند. از پازل در مورد عملکرد کلی 13900K. اما این تمام ماجرا نیست و بسیاری در این زمینه معتقدند که این سخت افزار در زمان عرضه می تواند عملکرد بیشتری داشته باشد.

در عین حال، نمی توان انکار کرد که نوع تبلیغ ارائه شده در اینجا خود مورد بحث است. متأسفانه، چیزی که ما هنوز ندیده‌ایم، پردازنده‌های نسل بعدی Ryzen 7000 هستند که در PassMark ارائه می‌شوند، که بدیهی است بهترین مقایسه ممکن را ارائه می‌کنند. این کمی عجیب است، زیرا تراشه‌های Zen 4 AMD به زودی در 27 سپتامبر عرضه می‌شوند، اما پردازنده‌های Raptor Lake اینتل هنوز معرفی نشده‌اند. به نظر می‌رسد این افشاگری در همان روزی رخ داده است که Ryzen 7000 به فروش می‌رسد و به نظر می‌رسد اقدامی پنهانی توسط AMD برای اطمینان دادن به کاربران از ضعف پردازنده باشد.

معیار جدید پردازنده Raptor Lake

تراشه‌های Raptor Lake تا ماه آینده به فروش نخواهند رفت و احتمالاً در اواسط اکتبر یا نزدیک به آن ارسال خواهند شد. این بنچمارک‌ها که امروز رونمایی شدند، می‌توانند امیدی برای تصور اینکه این پردازنده زودتر از شایعات، یعنی در ماه اکتبر عرضه می‌شود، باشد. باید منتظر بمانم و ببینم، اما حداقل شایان ذکر است که پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل از برنامه زمان‌بندی عرضه‌شده‌شان عقب‌نشینی نخواهند کرد.

با توجه رادار فنیاز قبل می دانیم که کلاک پردازنده 13900K را می توان تا 5.8 گیگاهرتز (به طور خلاصه) افزایش داد و تراشه بعدی آن، احتمالاً 13900KS، مجدداً به عنوان یک نسخه ویژه با قدرت بیشتر از پرچمدار فعلی عرضه خواهد شد و قرار است کلاک اینتل اخیرا به کاربران اطلاع داده است که پردازنده آن به 6 گیگاهرتز افزایش می یابد و باز هم عملکرد سهام این شرکت وضعیت مثبت و مناسبی به خود می گیرد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا