اخبار فناوری

مصرف انرژی نمایشگر شیائومی ۱۳ اولترا بیشتر از شیائومی ۱۳ پرو است

نمایشگر استفاده شده در Xiaomi 13 Ultra یکی از پیشرفته‌ترین نمونه‌های این صنعت است. همانطور که می‌دانید نمایشگر شیائومی ۱۳ اولترا توانایی تولید حداکثر ۲۶۰۰ نیت را در شرایط خاص دارد. با وجود این برتری اما باید بدانید که مصرف انرژی نمایشگر شیائومی ۱۳ اولترا بیشتر از شیائومی ۱۳ پرو است. البته این مصرف بیشتر انرژی در حداکثر روشنایی نیست، بلکه در شرایط یکسان روشنایی و رفرش‌ریت بررسی شده است.

مصرف انرژی نمایشگر شیائومی ۱۳ اولترا

براساس یک تست بررسی مصرف انرژی نمایشگر، باید بدانید که پنل Huaxing C7 شیائومی ۱۳ اولترا در مبحث بهینه‌بودن مصرف انرژی نسبت به پنل E6 استفاده شده در شیائومی ۱۳ پرو، ضعیت‌تر است. این در حالی است که مدل اولترا طبیعتا گران‌تر از مدل پرو ارائه می‌شود.

در حالی که هر دو پنل روی روشنایی ۱۰۰ نیت و رفرش‌ریت ۱ هرتز تقریبا مصرف برابری دارند اما در روشنایی ۳۵۰ نیت و رفرش‌ریت ۱ هرتز پنل E6 شیائومی ۱۳ پرو مصرف انرژی کمتری دارد. در حقیقت مصرف انرژی مدل اولترا نسبت به مدل پرو در این حالت ۱۳ درصد بیشتر است.

در اوج روشنایی حالت دستی که ۵۱۰ نیت اندازه‌گیری شده است نیز تفاوت همان حدود ۱۳ درصد است و برتری با مدل پرو بود.

در نگاه اول این تفاوت ۱۳ درصدی شاید به چشم نیاید اما با افزایش روشنایی و احتمالا رفرش‌ریت، تفاوت بیشتر می‌شود. این باعث می‌شود تا عمر باتری و گرمای مدل اولترا با عملکرد نامطلوب مواجه شود.

به احتمال زیاد، شیائومی در تلاش برای کاهش هزینه ها از پنل Huaxing C7 به جای پنل‌های جدید سامسونگ استفاده کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تفاوت ۱۳ درصدی برای شما مهم خواهد بود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/21/%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%DB%B1%DB%B3-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا