اخبار فناوری

مشکل افت صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس اپل گزارش شده است

اپل پس از سال ها بالاخره قابلیت نمایشگر همیشه روشن را به اعضای پرو خانواده آیفون 14 اضافه کرد.دلایل مختلفی برای ارائه نکردن این قابلیت در مدل های ساده از جمله تراشه و پنل نمایشگر ذکر شده است. در حالی که به نظر می رسد اپل به همه چیز فکر کرده است، اخیراً موضوع افتادن سایه روی صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس گزارش شده است. این در حالی است که تنها حدود 4 ماه از عرضه عمومی این موبایل ها می گذرد.

مشکل سایه صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس

بر اساس گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، برخی از کاربران آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در نتیجه استفاده از عملکرد نمایشگر همیشه روشن، شاهد افتادن سایه بر روی صفحه یا به اصطلاح Screen Burn بوده اند.

سایه به صورت یک تصویر ثابت ضعیف روی صفحه نمایش قابل مشاهده است که حتی پس از خاموش شدن تلفن روی صفحه می ماند. تصاویر به اشتراک گذاشته شده به وضوح تصویر زمینه صفحه قفل و ساعت را نشان می دهند.

گزارش دیگر حاکی از آن است که صفحه نمایش آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس به سرعت در ناحیه داینامیک ناچ جزیره در سایه قرار می گیرند. این بریدگی کوچک بالای صفحه نمایش قرار دارد و دوربین جلو و سایر سنسورها را در خود جای داده است. به نظر می رسد که هنگام اجرای یک یا دو برنامه که از آن استفاده می کنند، سکون رخ می دهد. زیرا اندازه بصری ناچ را افزایش می دهد.

مشخص نیست که این مشکل چقدر گسترده است. اما چندین کاربر این مشکل را گزارش کرده و از بخش خدمات اپل درخواست کمک کرده اند. یکی از کاربران گزارش داد که کارمندان اپل به او گفته اند که هیچ گزارشی مبنی بر افتادن سایه روی صفحه نمایش آیفون های جدیدتر قبل از او وجود ندارد. با این حال، این کاربر می توانست از تعویض رایگان صفحه نمایش تحت ضمانت ویژه Apple Care Plus (که نیاز به اشتراک دارد) بهره مند شود.

کاربر دیگری گزارش داد که کمتر از یک ماه است که آیفون 14 پرو خود را در اختیار دارد، اما سایه جزیره پویا روی صفحه باقی می ماند.

در حال حاضر، اپل در مورد این وضعیت اظهار نظری نکرده است و مشخص نیست که این شرکت چه اقداماتی را برای رسیدگی به این مشکل انجام خواهد داد. سایه های صفحه نمایش مشکل جدیدی نیست و می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. به عنوان مثال، اگر یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه بماند، می تواند روی آن سایه بیاندازد. با ویژگی Always on Display، به نظر می‌رسد این مشکل در آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس افزایش می‌یابد.

در حال حاضر، مهم است که کاربران آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس از احتمال سایه روی صفحه آگاه باشند و اقداماتی را برای به حداقل رساندن خطر انجام دهند.

این اقدامات ممکن است شامل دور زدن ویژگی Always on Display یا کاهش زمان به موقع باشد. همچنین والپیپر را به طور مرتب تغییر دهید و از استفاده از برنامه هایی با عناصر ثابت خودداری کنید.

ما منتظر پاسخ اپل هستیم. همچنین ارزش بررسی و مشاهده گزارش های دیگری در این زمینه را دارد. نظر شما در مورد این گزارش ها چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا