اخبار فناوری

مشکلات پیش‌بینی‌شده هنگام عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال 2023

ظاهراً هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است در ابتدای فصل 1402 رونمایی شود و تا پایان همان فصل منتشر شود. در حالی که اپل نام سیستم عامل دستگاه را از rOS (سیستم عامل واقعی) به تغییر داده است xrOS (سیستم عامل واقعیت افزوده) تغییر کرد، به نظر می رسید همه چیز به سرعت در حال حرکت است. اما مینگ چی کو، تحلیلگر محترم تی اف اینترنشنال، این خبر بد را روز یکشنبه در حساب توییتر خود منتشر کرد. این خبر شامل پیش‌بینی مشکلاتی است که هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال 2023 عرضه می‌شود.

تاخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل

مینگ چی کو توئیت کرد که بررسی او از زنجیره تامین اپل نشان می دهد که هدست AR/VR ممکن است تا نیمه دوم سال آینده در دسترس نباشد. این تحلیلگر مدعی است مشکلات نرم افزاری عرضه این کلاه ایمنی را متوقف خواهد کرد.

همچنین در حالی که قطعات سخت افزاری این هدست می تواند در سه ماهه اول و دوم سال 2023 به اپل ارائه شود، تاخیر در فروش انبوه دستگاه می تواند مجموع فروش را در سال 2023 به کمتر از نیم میلیون دستگاه کاهش دهد. این کاهش قابل توجهی نسبت به پیش بینی اولیه Kuo مبنی بر فروش 0.8 میلیون تا 1.2 میلیون هدست واقعیت ترکیبی است.

اگر پیش‌بینی کو درست باشد، انتظار داریم 38 تا 58 درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی اولیه او داشته باشیم. با در نظر گرفتن قیمت فرضی دستگاه که حدود 3000 دلار است، اپل ممکن است در نهایت 2.2 میلیارد دلار کمتر به دست بیاورد. وی اضافه می کند که اگر مشخص شود بین تاریخ فرضی معرفی این دستگاه یعنی ابتدای تابستان 1402 و تاریخ عرضه رسمی فاصله زیادی وجود دارد؛ ممکن است رونمایی نیز به تعویق بیفتد.

گفته می شود که این هدست اپل ممکن است Reality One یا Reality Pro نام داشته باشد. شایعات به قیمت 3000 دلاری این هدست اشاره می کنند و با توجه به قیمت بالای آن، هیچ راهی وجود ندارد که اپل در زمان عرضه آن را با باگ عرضه کند، چرا که اولین هدست واقعیت مجازی و واقعیت مجازی اپل آغاز عصر جدیدی برای این شرکت محسوب می شود. .

این هدست می تواند دارای تراشه قدرتمند M2 باشد

هدست های Reality One یا Reality Pro را می توان به تراشه M2 اپل مجهز کرد. این محصول حرکت سر کاربر را ردیابی می کند و می تواند 15 دوربین داشته باشد. این محصول باید صدای فضایی یا صدای سه بعدی را نیز ارائه دهد. این به کاربر اجازه می دهد تا تشخیص دهد که آیا صدایی از جلو، پشت او، به هر طرف، بالا یا پایین می آید یا خیر.

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً پیچیده ترین محصولی است که اپل تا به حال ساخته است و علیرغم قیمت بالای آن، تقاضا می تواند بالا باشد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا