اخبار فناوری

مزایای استفاده از اکوسیستم اپل

کاربران اپل ساده ترین عمر فنی را دارند. وقتی از تلفن همراه اندروید با سیستم ویندوز استفاده می کنیم، هیچ ایده ای در مورد مزایای استفاده همزمان از محصولات اپل نداریم. اما اگر قصد خرید مک بوک و آیفون را داشته باشیم وارد اکوسیستم اپل می شویم و راستش را بخواهید راه برگشتی نیست! در واقع، مزایای اکوسیستم اپل آنقدر زیاد است که نمی خواهیم به عقب برگردیم.

مهم نیست که از چند دستگاه اپل استفاده می کنیم، همه کارها و اطلاعات ما به راحتی بین آنها همگام می شود، تا جایی که احساس می کنیم همیشه از یک دستگاه استفاده می کنیم. در این مقاله، 10 مورد از مزایای کمتر ارزیابی شده اکوسیستم اپل و اینکه چگونه همگام سازی زندگی شما را آسان تر می کند را برجسته می کنیم. بنابراین اگر در حال حاضر در اکوسیستم اپل هستید یا به فکر ورود به آن با خرید آیفون یا خرید لپ تاپ اپل هستید، با ما همراه باشید. بدون اتلاف وقت، بیایید به سراغ مزایای استفاده از اکوسیستم اپل برویم.

1) پیام ها و تماس های آیفون را در مک بوک مدیریت کنید

اگر دائماً با مک بوک خود کار می کنید یا جلساتی دارید، این ویژگی برای شما بسیار مفید خواهد بود. هنگام استفاده از مک بوک یا آی مک، حواس پرتی و بررسی اینکه چه کسی با تلفن همراه شما تماس می گیرد یا به شما پیام می دهد، خسته کننده است.

اما اگر آیفون دارید، وضعیت متفاوت است. خوشبختانه این ویژگی کار را آسان تر می کند. با استفاده از این ویژگی می توانید به تماس ها، پیام های فوری و پیام های متنی مستقیماً در مک بوک خود پاسخ دهید. مک بوک شما می تواند پیام ارسال و دریافت کند. داشتن آیفون در دست الزامی نیست، کافی است به اینترنت متصل باشد. اما برای برقراری تماس یا ملحق شدن به یک تماس، آیفون و مک بوک شما باید نزدیک یکدیگر باشند و به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند.

2) تحویل : برای ادامه کار روی دستگاه های دیگر

با Safari می‌توانید وب را مرور کنید، از نقشه‌ها استفاده کنید، اسناد را ویرایش کنید، یا ایمیل بنویسید، و وقتی به جایی راحت رسیدید، می‌توانید MacBook خود را باز کنید و از جایی که آیفون خود را متوقف کردید ادامه دهید. .

نام این ویژگی Handoff است. این ویژگی نه تنها با برنامه های اپل، بلکه با بسیاری از برنامه های شخص ثالث نیز کار می کند.

چگونه آن را فعال کنیم؟

Handoff را برای همیشه در آیفون و مک بوک خود فعال کنید. هر زمان که می خواهید از این ویژگی استفاده کنید، بلوتوث و وای فای را در هر دو دستگاه فعال کنید. برنامه‌ای که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند و شما با آن کار کرده‌اید، در Dock در مک بوک شما و در زیر تغییر دهنده برنامه در آیفون شما قابل مشاهده است.

3) بارگیری خودکار برنامه: در یک دستگاه پرداخت کنید، از آنها در همه دستگاه های خود استفاده کنید

هیچ کس نمی خواهد برای هر یک از دستگاه های خود به طور جداگانه برای یک برنامه یا بازی هزینه کند، حتی اگر هزینه آن چند سکه باشد. البته کاربران اپل این امکان را دارند که یک بار برای این اپلیکیشن در دستگاه های مختلف خود پرداخت کنند. اپل به شما این امکان را می دهد که آزادانه و خودکار همان برنامه پولی یا رایگان را در همه دستگاه های سازگار خود دانلود کنید.

چگونه آن را فعال کنیم؟

“به روز رسانی خودکار” را در تنظیمات هر دو دستگاه خود فعال کنید. هر دو دستگاه به معنای دستگاه هایی هستند که با یک حساب اپل کار می کنند.

4) من را پیدا کن: هر یک از دستگاه ها سیب خودت را پیدا کن

برنامه Find My به طور پیش فرض روی همه دستگاه های اپل نصب شده است. این به شما کمک می کند همه دستگاه های Apple خود را در هر کجای دنیا که هستید پیدا کنید. همچنین می توانید آنها را از راه دور پاک کنید، آنها را در حالت گم شده قرار دهید یا صدایی بلند پخش کنید تا فوراً آنها را پیدا کنید. اما اگر آفلاین باشند چه؟

راز شبکه Find My اپل یکی از راه‌های نجات است. حتی اگر آنتن آیفون شما خاموش است، اما به Wi-Fi یا بلوتوث متصل است، دستگاه های اینترنت اشیاء نزدیک می توانند به شما کمک کنند دستگاه گم شده خود را پیدا کنید! بهترین بخش این است که دستگاه های کمکی به کاربران خود اجازه نمی دهند بدانند که به دستگاه دیگری کمک می کنند.

چگونه آن را فعال کنیم؟

Find My و Find My Network را در iPhone و MacBook خود و دسترسی به موقعیت مکانی را برای Find Find روشن کنید.

5) زمان استفاده را به اشتراک بگذارید

برای محاسبه بهتر استفاده از دستگاه، که در اکوسیستم اپل به عنوان زمان صفحه شناخته می شود، اپل همگام سازی بین زمان های استفاده را در همه دستگاه های شما فعال می کند. با این کار، می‌توانید گزارش تلفیقی خوبی به صورت روزانه و هفتگی از زمان‌های استفاده تجمعی و زمانی که برای هر دسته از برنامه‌ها در همه دستگاه‌هایتان صرف می‌کنید داشته باشید.

چگونه آن را فعال کنیم؟

Screen Time را در هر دو دستگاه خود فعال کنید و برای زمان ترکیبی Screen Time، اشتراک گذاری در میان دستگاه ها را علامت بزنید.

6) کلیپ بورد عمومی: نه تنها متن، بلکه فایل ها را کپی و جایگذاری کنید

همچنین می‌توانید از مسنجر یا ایمیل برای ارسال پیوند بین دستگاه‌های خود استفاده کنید، اما این در اکوسیستم اپل ضروری نیست. با ویژگی کلیپ‌بورد جهانی، می‌توانید همه چیز را روی یک دستگاه کپی و جای‌گذاری کنید، بنابراین می‌توانید این کار را بین دستگاه‌های مختلف اپل انجام دهید. این کلیپ بورد نه تنها برای متن، بلکه برای فایل های کوچک و بزرگ نیز کار می کند.

7) با استراق سمع کردن فایل ها را سریعتر از آنچه فکر می کنید منتقل کنید

حتی اگر هرگز از دستگاه اپل استفاده نکرده اید، می دانید AirDrop چیست و چقدر سریع کار می کند. بنابراین در اینجا مواردی وجود دارد که احتمالاً نمی دانید. اگر از آیفون 11 یا جدیدتر استفاده می‌کنید، می‌توانید دستگاه خود را به سمت دستگاه‌هایی که می‌خواهید در بالای فهرست AirDrop مشاهده کنید، قرار دهید. برد AirDrop حدود 9 متر است. می توانید از میانبر Shift+⌘+R در مک یاب استفاده کنید تا سریعتر به منوی AirDrop برسید.

چگونه آن را فعال کنیم؟

AirDrop را در هر دو دستگاه خود برای ارسال/دریافت فایل فعال کنید. در صورت تمایل می توانید بعداً آن را خاموش کنید. اگر فایل‌های AirDropping را روی دستگاه‌های خود رها کنید، گزینه‌ای برای پذیرش یا رد درخواست مشاهده نخواهید کرد. آنها به طور خودکار دریافت می شوند.

8) همگام سازی iCloud: اپل همه چیز را همگام می کند

iCloud sync قابلیتی است که اپل را به آنچه هست تبدیل کرده است. این باعث می شود مک بوک شما شبیه نسخه بزرگتر آیفون شما به نظر برسد. همه رویدادهای تقویم، یادآوری‌ها، پیام‌ها، داده‌های سلامت، تاریخچه سافاری، میان‌برها، نقشه‌ها، یادداشت‌ها، FaceTime، یادداشت‌های صوتی، اسناد صفحات، گذرواژه‌ها و موارد دیگر فوراً در تمام دستگاه‌های اپل شما همگام‌سازی می‌شوند.

9) تداوم دوربین: اسناد اسکن شده با آیفون به pdfمک بوک اضافه کنید

فرض کنید یک فایل pdf در مک بوک خود دارید و اکنون می خواهید یک سند به آن اضافه کنید. این به راحتی در اکوسیستم اپل انجام می شود. شما به راحتی می توانید سند را با iPhone، AirDrop خود اسکن کرده و فایل های PDF را ترکیب کنید. برای افزودن یک صفحه جدید، روی علامت + در زیر تصاویر صفحه pdf در پیش نمایش Mac خود کلیک کنید. روی Import from iPhone کلیک کنید، سپس روی Take Photo یا Scan Documents کلیک کنید. با این کار دوربین آیفون شما باز می شود. سند را اسکن کنید و به راحتی به pdf در مک شما اضافه می شود.

چگونه آن را فعال کنیم؟

آیفون و مک خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید اکنون مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

ده) هات اسپات عکس فوری: بدون رمز عبور برای بي سيم اتصال

عملکرد Instant Hotspot به شما این امکان را می دهد که از روش معمول وارد کردن رمز عبور برای اتصال به هات اسپات آیفون خود خلاص شوید. این ویژگی اتصال به شبکه Wi-Fi را بدون رمزگذاری آسان می کند.

یکی دیگر از ویژگی های عالی

اگر قبلاً از یکی از دستگاه‌های Apple خود به شبکه Wi-Fi متصل شده‌اید، رمز عبور با سایر دستگاه‌های Apple شما همگام‌سازی می‌شود و به شما امکان می‌دهد دفعه بعد بدون رمز عبور متصل شوید.

آخرین کلمه

هر محصول اپل فوق العاده است. با این حال، ترکیب دو یا چند دستگاه اپل جادوی اکوسیستم آنها را آشکار می کند. در حالی که لپ تاپ های ویندوزی و تلفن های اندرویدی می توانند همه این کارها را انجام دهند، راحتی و سرعت اکوسیستم اپل است که آن را خاص می کند.

در آخر پیشنهاد می کنیم برای دیدن مدل های مختلف لپ تاپ و آیفون اپل به فروشگاه اینترنتی تاپ رایان مراجعه کنید. لپ تاپ ها به طور ویژه در بخش مک بوک تاپ رایان دسته بندی می شوند. برای دیدن مک‌بوک‌های مختلف، کافی است از سایت toprayan.com وارد سایت شوید یا به سادگی عبارت « را جستجو کنید.خرید لپ تاپ رایان اپل» در گوگل روی اولین نتیجه کلیک کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا