اخبار فناوری

مرورگر مایکروسافت IE پس از 27 سال متوقف شد. خداحافظ ستاره ویندوز

مرورگر معروف و نوستالژیک مایکروسافت، اینترنت اکسپلورر، اکنون به پایان رسیده است. مایکروسافت امروز اینترنت اکسپلورر را پس از 27 سال بازنشسته می کند. مرورگر وب قدیمی به نفع مایکروسافت اج متوقف شده است و پشتیبانی رسمی از IE 11 امروز به پایان خواهد رسید. این پایان دوران اولیه اینترنت است. پس از اینکه مایکروسافت در ابتدا سعی کرد با انتشار ویندوز 10 در سال 2015 از برند اینترنت اکسپلورر دوری کند.

پایان مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت

کاربران عادی ممکن است تغییرات زیادی نسبت به تصمیم جدید مایکروسافت نبینند. با این حال، استفاده از اینترنت اکسپلورر در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است. StatCounter نشان می دهد که اینترنت اکسپلورر کمتر از نیمی از کل بازار مرورگرها را تشکیل می دهد. مایکروسافت سال هاست که سعی می کند افراد را از استفاده از اینترنت اکسپلورر مسدود کند.

در ماه‌های آینده، مایکروسافت دستور جدیدی را معرفی خواهد کرد که افرادی را که هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند به مایکروسافت اج هدایت می‌کند. در نهایت، اینترنت اکسپلورر به عنوان بخشی از به روز رسانی آینده ویندوز برای همیشه غیرفعال می شود.

پایان مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت

پایان مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت

در حالی که مایکروسافت به عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز 11 به Edge مهاجرت کرد، موتور MSHTML که اینترنت اکسپلورر را ارائه می‌کند هنوز بخشی از ویندوز 11 است. این موتور فقط برای حالت IE در Microsoft Edge در دسترس است و مایکروسافت می‌گوید به پشتیبانی از این حالت در مایکروسافت اج ادامه خواهد داد. لبه حداقل تا سال 2029.

کسب‌وکارها بیشتر از حالت IE Edge برای برنامه‌های وب و سایت‌هایی استفاده می‌کنند که آنقدر قدیمی هستند که هنوز به اینترنت اکسپلورر نیاز دارند. مایکروسافت این حالت اینترنت اکسپلورر را برای Edge در سال 2019 ایجاد کرد و از کنترل‌های قدیمی‌تر ActiveX پشتیبانی می‌کند که بسیاری از سایت‌های قدیمی هنوز از آن استفاده می‌کنند. از نظر معنوی، اینترنت اکسپلورر به این حالت ادامه خواهد داد، اما خود برنامه اصلی IE دیگر وجود نخواهد داشت.

برخی از شرکت ها هنوز از بازنشستگی اینترنت اکسپلورر شگفت زده شده اند یا نمی توانند به موقع استفاده از آن را به طور کامل حذف کنند. نیکی این هفته گزارش داد که برخی از سازمان های دولتی و موسسات مالی در ژاپن در واکنش به عقب نشینی IE کند بوده اند. به عنوان مثال، وب سایت خدمات بازنشستگی ژاپن همیشه باید در حالت Edge کار کند.

احتمالا هزاران شرکت مشابه و نمونه های استفاده از اینترنت اکسپلورر در سراسر جهان وجود دارد. مایکروسافت سال‌هاست که نسبت به حذف اینترنت اکسپلورر هشدار می‌دهد و در مورد اعلان‌ها و تغییر مسیرها تا زمانی که مرورگر به طور کامل در ماه‌های آینده حذف نشود، محتاط است.

کاربران ویندوز 11 نگران اینترنت اکسپلورر نخواهند بود، زیرا حتی با IE ارائه نمی شود. این اولین بار در بیش از 20 سال است که مایکروسافت IE را در نسخه جدید ویندوز قرار نداده است.

نظر شما در مورد پایان Microsoft Internet Explorer پس از تقریباً 30 سال و برای همیشه چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا