اخبار فناوری

مدیر عامل Mediatek نسبت به خروج تراشه از تایوان ابراز نگرانی کرد

ریک تسای، مدیرعامل مدیاتک اخیراً خاطرنشان کرد که با تنش‌های بین ایالات متحده، چین و تایوان، برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند امیدوارند منابع تراشه‌های حیاتی را به خارج از تایوان منتقل کنند. تایوان خانه بزرگترین شرکت تولید نیمه هادی جهان (TSMC) است که تامین کننده اصلی چیپست های اپل، کوالکام و مدیاتک است. با این حال، مدیران بیم آن دارند که برخی از تولیدکنندگان بزرگ تمایلی به تهیه تراشه از کشوری مانند تایوان ندارند.

نگرانی مدیر عامل مدیاتک در مورد خروج تولید تراشه از تایوان

ورود به سیستم کانال نیوز آسیا Tsai می‌گوید: «تولیدکنندگان بسیار بزرگ می‌خواهند که تامین‌کنندگان تراشه‌شان منابع متعددی در کشورهای مختلف مانند تایوان، ایالات متحده، آلمان یا سایر بخش‌های اروپا داشته باشند. من فکر می کنم در آن موارد ما انجام خواهیم داد. “اگر شرکت آن را تضمین کند، باید چندین منبع برای یک تراشه پیدا کنید.” مدیر عامل مدیاتک می گوید این اتفاق در حال حاضر رخ می دهد، اما نه در مقیاس بزرگ.

در حال حاضر، بیشتر تراشه‌های پیشرفته مدیاتک توسط TSMC ساخته می‌شوند، اما تراشه‌های قدیمی‌تر گوشی‌های هوشمند این شرکت توسط GlobalFoundries مستقر در ایالات متحده و سنگاپور ساخته می‌شوند. به نظر می رسد این به تولیدکنندگان انعطاف پذیری برای تامین تجهیزات مورد نظرشان می دهد. با این حال، هیچ‌کس تراشه‌های پیشرو در صنعت را در ایالات متحده یا سنگاپور تولید نمی‌کند، و اگر این موضوع اصلاح نشود (گمان‌زنی وجود دارد که TSMC تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود را در سال 2024 به یک کارخانه ایالات متحده منتقل خواهد کرد)، بیم آن می‌رود که برخی اختلافات ایجاد شود. . بین چین، تایوان و ایالات متحده خواهد بود.

نگرانی مدیر عامل مدیاتک در مورد خروج تایوان از تولید تراشه

نگرانی مدیر عامل مدیاتک در مورد خروج تولید تراشه از تایوان

مدیاتک برخی از تراشه های خود را در کارخانه TSMC در آریزونا خواهد ساخت، اما تسای اذعان دارد که انتظار اینکه کل صنعت فناوری تایوان را رها کند، غیرواقعی است. به تازگی، این شرکت تراشه گل سرسبد سایز 9200 او اعلام کرد که در گوشی های رده بالای سال آینده برای رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام و A16 بایونیک اپل استفاده خواهد شد.

نظر شما درباره نگرانی مدیر عامل مدیاتک در مورد لغو تولید تراشه در تایوان چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا