اخبار فناوری

مدیر طراحی اپل و جانشین جانی آیو، ایوانز هانکی، پس از سه سال این شرکت را ترک می کند

انتظار می رود که ایوانز هانکی، رهبر تیم طراحی اپل، به زودی این شرکت را ترک کند. معاون سابق طراحی صنعتی اپل پس از خروج جانی آیو در سال 2019، رسماً تیم طراحی این شرکت را در کنار مدیر طراحی نرم افزار، آلن دای، رهبری کرد.

ترک مدیر طراحی اپل

بلومبرگ او گزارش می دهد که هانکی به کارمندان گفته است که تا شش ماه آینده در اپل خواهد ماند. با این حال، اپل هنوز جایگزینی برای نقش او اعلام نکرده است.

یکی از رقبای احتمالی این عنوان ریچارد هاوارث است که برای مدت کوتاهی به عنوان معاون طراحی صنعتی از سال 2015 تا 2017 خدمت کرد و در همان زمان جانی آیو به عنوان مدیر طراحی انتخاب شد.

مانند دیگر گروه‌های طراحی اپل، Hankey با حضور عمومی کمی وضعیت مخفیانه خود را حفظ کرد. با این حال، او و تیمش در دسامبر 2021 توسط Wallpaper معرفی شدند.

Hankey زیر نظر Jony Ive کار می کرد و در نهایت به عنوان سرپرست تیم طراحی اپل معرفی شد. پس از ترک آیو در سال 2019، او رسماً به عنوان معاون طراحی صنعتی این شرکت مشغول به کار شد.

ترک مدیر طراحی اپل

ترک مدیر طراحی اپل

اپل در بیانیه ای از ایوانز برای کمک هایش به این شرکت تشکر کرد. سخنگوی اپل در اظهارنظری گفت:تیم طراحی اپل خلاقان متخصص از سراسر جهان و بسیاری از رشته‌ها را گرد هم می‌آورد تا محصولاتی غیرقابل انکار خلق کند. تیم طراحی ارشد دارای رهبران قوی با چندین دهه تجربه است. ایوانز قصد دارد تا دوران گذار را ادامه دهد و مایلیم از او به خاطر رهبری و کمک هایش تشکر کنیم.»

بدون شک جدایی هانکی نگرانی هایی را در مورد اهمیت تداوم طراحی در اپل ایجاد می کند. در واقع، صفحه رهبری اپل از زمانی که من شرکت را ترک کردم، حتی یک SVP یا معاون طراحی را نشان نداده است.

بسیاری از منتقدان تیم کوک اشاره کرده اند که او بارها تصمیمات کلیدی را به مدیران عملیات واگذار کرده و در نتیجه مشارکت تیم طراحی را کاهش داده است.

نظر شما درباره جدایی رئیس تیم طراحی اپل از این شرکت چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا