اخبار فناوری

مدیاتک همچنان پرفروش‌ترین برند تراشه موبایل است، کوالکام این شکاف را کاهش می‌دهد

رقابت در بازار چیپست های گوشی های هوشمند بسیار شدید است و شرکت ها در تلاش هستند تا از نظر عملکرد و سهم بازار تسلط داشته باشند. کوالکام و اپل در حال حاضر از نظر عملکرد در بخش پرچم‌دار پیشتاز هستند، اما طبق داده‌های Counterpoint، این مدیاتک است که مجموعا سهم بیشتری از کل بازار جهانی تراشه‌های موبایل را در اختیار دارد.

پرفروش ترین برند تراشه موبایل

مدیاتک به لطف موفقیت تراشه Dimensity 9200 خود در بخش پرچمدار و مشارکت با سازندگان بزرگ چینی مانند Vivo و Oppo، سهم بازار ثابتی در حدود 35 تا 40 درصد را در سه ماهه اخیر حفظ کرده است. اگرچه بخش کوچکی از این تعداد مربوط به تراشه مذکور است، اما مشخصا مدیاتک در رده تراشه های اقتصادی تا میان رده پیشتاز است.

انتظار می‌رود که بازار کلی در سه ماهه چهارم سال 2022 به دلیل شرایط اقتصاد کلان جهانی و تقاضای کمتر از بازار چین کاهش یابد.

کوالکام با افزایش سهم بازار خود به مدیاتک نزدیک می شود. شکاف 16 درصدی بین این دو برند در سه ماهه دوم سال 2021 و سه ماهه سوم سال 2022 به 4 درصد کاهش یافت.

چیپست های اسنپدراگون این شرکت در بخش رده بالا بسیار مورد توجه هستند و کوالکام اخیراً از همکاری نزدیک تر با سامسونگ برای خانواده گلکسی S23 خبر داده است. با این حال، انتظار می رود که سهم بازار کوالکام در سه ماهه چهارم سال 2022 به دلیل شرایط اقتصاد کلان جهانی، کاهش سرعت خرید محصولات مصرفی و تقاضای ضعیف تولیدکنندگان چینی کاهش یابد.

سهم اپل در مدت کمی بیش از یک سال حدود 2 درصد افزایش یافته است که به دلیل عرضه آیفون 14 پرو جدید با چیپست A16 bionic است.

سهم هواوی نیز به تدریج در حال کاهش به صفر است، اما سامسونگ با اصرار بر ارائه محصولات میان رده با تراشه اگزینوس توانست سهم خود را 2 درصد افزایش دهد. برند UNISOC نیز در تلاش برای به دست آوردن سهم بازار است و فراز و نشیب های زیادی را تجربه می کند.

نظر شما در مورد عملکرد برندهای مختلف سازنده تراشه در بازار موبایل چیست؟ کدام برند را ترجیح می دهید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا