اخبار فناوری

مدیاتک قصد دارد وارد عرصه تولید تراشه برای رایانه های شخصی مجهز به ویندوز شود

چند هفته قبل از کنفرانس فناوری کوالکام برای رونمایی از یک تراشه پرچمدار احتمالی موبایل، مدیاتک رویداد اجرایی خود را در کالیفرنیا راه اندازی کرده است و انتظار می رود در طول هفته از خط تولید سال آینده خود رونمایی کند. از زمان معرفی تراشه پرچمدار این شرکت به نام ابعاد 9000 خبرها حاکی از آن است که مدیاتک به عنوان اولین چیپست 4 نانومتری عرضه شده، قصد ورود به عرصه تولید تراشه های رایانه شخصی را نیز دارد و به زودی اولین دسته از پردازنده های خود را معرفی خواهد کرد.

تراشه کامپیوتر مدیاتک

شرکت تایوانی مدیاتک به تولید تراشه برای گوشی های هوشمند معروف است. با این حال، اکنون ادعا می شود که با تقریبا 40 درصد سهم تراشه موبایل، به عنوان پیشرو در این بازار شناخته می شود. با این حال، این شرکت فقط تراشه های موبایل تولید نمی کند و به دنبال توسعه تراشه هایی برای تامین انرژی رایانه های شخصی ویندوزی است.

شرکت ها در حال بررسی انتقال از تراشه های x86 به تراشه های ARM هستند و واضح است که مدیاتک نمی خواهد این فرصت را از دست بدهد. انتظار می رود این شرکت تایوانی تراشه های ARM خود را برای رایانه های شخصی ویندوزی در سال های آینده عرضه کند.

این شرکت اکنون در دسته رایانه قرار دارد زیرا تراشه هایی را برای کروم بوک های ارزان قیمت ارائه می دهد. اما مدیاتک برای تثبیت خود در بازار رایانه های شخصی ویندوزی باید تعیین کند که چه چیزی می تواند ارائه دهد.

تراشه کامپیوتر مدیاتک

تراشه کامپیوتر مدیاتک

علاوه بر این، شرکت تایوانی مودم های 5G را برای رایانه های شخصی مجهز به اینتل نیز تولید می کند و از سال 2019 با این شرکت وارد همکاری شده است.

اگرچه ممکن است به نظر اجتناب ناپذیر باشد که مدیاتک شروع به ارائه تراشه برای رایانه های شخصی ویندوزی کند، به خاطر داشته باشید که توسعه هنوز در مراحل ابتدایی است و ما انتظار داریم که این شرکت نوعی تراشه باشد. اعلام موضوع مربوطه را در رویداد جاری اجلاس سران اجرایی اعلام کنید.

کوالکام قبلاً برنامه های خود را منتشر کرده است تراشه های جدید برای کامپیوتر در سال 2023 اعلام شد که توسط Nuvia طراحی شده است، استارت آپی که توسط مدیران سابق اپل که بر روی تراشه های سری A کار می کردند، تاسیس شد، اما بعدا توسط کوالکام خریداری شد. با این تراشه های جدید، این شرکت قصد دارد به طور مستقیم با پردازنده های سری M اپل رقابت کند.

نظر شما درباره تصمیم مدیاتک برای توسعه و تولید تراشه‌های مبتنی بر Arm برای رایانه‌های شخصی دارای ویندوز چیست؟ آیا فکر می کنید چیپست ارائه شده توسط این شرکت توانایی رقابت با سری کوالکام و اپل M را داشته باشد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا