اخبار فناوری

مدیاتک به طور رسمی تراشه Genio 700 را برای اینترنت اشیا معرفی کرد

مدیاتک قبل از نمایشگاه CES 2023، تراشه جدید اینترنت اشیا (IoT) با نام Genio 700 را رسما معرفی کرد. Genio 700 یک تراشه هشت هسته ای است که به طور همزمان از نمایشگرهای FHD و 4K پشتیبانی می کند. این چیپست همچنین با برخی از پیشرفته ترین رابط های موجود در حال حاضر برای اینترنت اشیا سازگار است.

تراشه MediaTek Genio 700

مدیاتک به نمایشگاه CES 2023 می آید تا محصولات خود را که از فناوری Wi-Fi 7 پشتیبانی می کنند و نحوه استفاده جدی از این فناوری در سال جاری را به نمایش بگذارد. با این حال، جا برای آخرین تراشه اینترنت اشیا این شرکت نیز وجود دارد. Genio 700 جدید درست زیر تراشه پرچم‌دار Genio 1200 قرار دارد، اما نشان می‌دهد که راه‌حل‌های پردازشی تا چه حد برای این نوع محاسبات پیش رفته‌اند.

تراشه جدید متشکل از دو هسته ARM Cortex-A78 است که هنوز در پردازنده‌های تلفن همراه یافت می‌شود، اگرچه هرکدام 2.2 گیگاهرتز کلاک دارند. همچنین شش هسته دیگر Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز به آن می پیوندند. علاوه بر این، هوش مصنوعی تراشه جدید به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

مدیاتک همه اینها را به عنوان توانایی اجرای نمایشگرهای “FHD60+4K60” با پشتیبانی از رمزگشایی H.265 و H.264 و حتی کدک AV1 برای بوت کردن، تبلیغ می کند.

تراشه MediaTek Genio 700

تراشه MediaTek Genio 700

Genio 700 همچنین با استفاده از یک رابط PCIe 2.0 یا USB 3.2 Gen 1 و همچنین یک گزینه MIPI-CSI برای دوربین ها، در برابر قرار گرفتن در معرض دمای “گسترده” تا 10 سال کارکرد رتبه بندی شده است.

این پلتفرم همچنین گواهینامه های ARM PSA و SystemReady را برای آرامش بالقوه در امنیت و سهولت ادغام دریافت کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع، چیپ ست جدید همچنین می تواند از Yocto Linux، Ubuntu یا Android به لطف SDK خود برای توسعه کارآمد استفاده کند.

مدیاتک انتظار دارد که Genio 700 در سه ماهه دوم سال 2023 عرضه شود.

نظر شما در مورد تراشه Mediatek Genio 700 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا