اخبار فناوری

مایکروسافت کاربران ویندوز 10 را تشویق به ارتقا به ویندوز 11 می کند

مایکروسافت هر کاری انجام می دهد تا شما را به ارتقاء به ویندوز 11 سوق دهد. آخرین روش این شرکت، آپدیت جدید ویندوز 10 است! اگر به‌روزرسانی ویندوز 10 را با بیلد KB5020683 نصب کرده باشید، صفحه جدید OOBE یا Out of Box Experience را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه جدید، مایکروسافت را می بینیم که کاربران ویندوز 10 را تشویق به ارتقا به ویندوز 11 می کند.

به ویندوز 11 ارتقا دهید

صفحه OOBE مجموعه‌ای از صفحات است که هنگام روشن کردن رایانه ظاهر می‌شوند و معمولاً از شما می‌خواهند تا اقداماتی مانند پذیرش موافقت‌نامه‌های مجوز، اتصال رایانه‌تان به اینترنت یا مثلاً اتصال با شناسه مایکروسافت را انجام دهید.

اما این بار تم جدید در صفحه OOBE نمایش داده می شود. در واقع، مایکروسافت ترجیح داد چند اسلاید برای ارائه ویندوز 11 نشان دهد و از شما بخواهد که نسخه جدید این سیستم عامل را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

مایکروسافت در صفحه پشتیبانی به روز رسانی خود توضیح می دهد:

“در ماه دسامبر، به روز رسانی برای بهبود صفحه نمایش OOBE ویندوز 10 در نسخه های 2004، 20H2، 21H1، 21H2 و 22H2 اضافه شد. این گزینه برای دستگاه های واجد شرایط برای ارتقاء به ویندوز 11 در بخشی از فرآیند OOBE ارائه می شود. این به روز رسانی تنها زمانی در دسترس خواهد بود که به‌روزرسانی حاوی OOBE جدید روی دستگاه شما نصب شده باشد.”

برای دریافت به‌روزرسانی اندروید 11، رایانه شخصی شما باید ویندوز 10 Home یا Pro نسخه‌های 2004، 20H2، 21H1، 21H2 یا 22H2 را اجرا کند. مهمتر از همه، دستگاه شما باید قادر به اجرای ویندوز 11 باشد. به عبارت دیگر، رایانه ویندوز 10 شما باید الزامات مایکروسافت برای نصب ویندوز 11 را برآورده کند. این الزامات شامل TPM 2.0، پردازنده نسل هشتم اینتل و بالاتر و پشتیبانی از Secure Boot است.

چرا مایکروسافت اصرار دارد که کامپیوتر خود را به ویندوز 11 ارتقا دهید؟

یکی از پاسخ های این سوال ممکن است آماده سازی کاربران برای پایان قریب الوقوع پشتیبانی از ویندوز 10 باشد که تا 2 سال دیگر انجام می شود. این سیستم عامل در سال 2015 عرضه شد و در سال 2025 دیگر به طور رسمی پشتیبانی نخواهد شد.

چه نسخه ای از ویندوز دارید؟ آیا از آن راضی هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا