اخبار فناوری

لیست تمام برندهایی که عرضه گوشی پرچمدار با اسنپدراگون 8 نسل 2 را تایید کرده اند.

پس از ارائه و توضیح جزئیات تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام به سرعت سازندگان اندروید را تایید کرد که از جدیدترین و بهترین پردازنده های این شرکت در گوشی های هوشمند پرچمدار خود در سال جاری و سال آینده استفاده خواهند کرد. در اینجا لیستی از تمام برندهایی که عرضه گوشی پرچمدار با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 را تایید کرده اند به همراه مدل آنها آمده است.

گوشی های پرچمدار اندروید با اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه جدید کوالکام برای قدرت بخشیدن به گوشی های هوشمند پرچمدار برای 12 ماه آینده (حداقل 6 ماه قبل از عرضه نسل دوم اسنپدراگون 8 پلاس) طراحی شده است. بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از سازندگان به همه این فرصت را می دهند تا اعلام کنند که از اسنپدراگون 8 نسل 2 در گوشی هوشمند خود استفاده خواهند کرد.

تراشه جدید بر اساس فرآیند 4 نانومتری با پیکربندی هسته متفاوت نسبت به نسل قبلی ساخته شده است. این بار، یک هسته اصلی Cortex X3 با کلاک 3.2 گیگاهرتز، چهار هسته عملکردی با سرعت 2.8 گیگاهرتز و سه هسته کارآمد با کلاک 2 گیگاهرتز را خواهید دید. یکی دیگر از بهینه‌سازی‌ها نشان می‌دهد که دو هسته عملکرد از هر دو عملیات 64 بیتی و 32 بیتی پشتیبانی می‌کنند تا برنامه‌های قدیمی‌تر بتوانند به طور موثر اجرا شوند.

گوشی های پرچمدار اندروید با اسنپدراگون 8 نسل 2

گوشی های پرچمدار اندروید با اسنپدراگون 8 نسل 2

در این تراشه حداکثر 16 گیگابایت رم 4200 مگاهرتز LPDDR5x پشتیبانی می شد. همچنین یک مودم X70 5G با Wi-Fi 7 وجود دارد.

سپس، تعدادی از تولیدکنندگان در تلاشند تا ادعا کنند که اولین شرکتی هستند که گوشی هوشمندی با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می کند. در اینجا لیست تایید شده همه دستگاه هایی که با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می شوند، آمده است:

وان پلاس 11

گوشی پرچمدار OnePlus 11 Snapdragon 8 Gen 2

گوشی پرچمدار OnePlus 11 Snapdragon 8 Gen 2

وان پلاس دوباره سری 11 خود را با بهترین تراشه کوالکام عرضه خواهد کرد. طی چند سال گذشته، این شرکت چینی تعدادی گوشی هوشمند مقرون به صرفه با پردازنده های مدیاتک عرضه کرده است. با این حال، تنها جدیدترین و بهترین پردازنده های اسنپدراگون در گوشی های پرچمدار این شرکت یافت می شود. به نظر می رسد که این روند امسال با سری OnePlus 11 ادامه خواهد داشت. پست اخیر Weibo این شرکت تایید می کند که گوشی بعدی آن از اسنپدراگون 8 نسل 2 پشتیبانی می کند.

شیائومی 13

به طور سنتی، شیائومی بهترین دستگاه خود را در پایان سال عرضه می کند. این بدان معناست که ما اغلب شاهد عرضه گوشی های پرچمدار این شرکت درست قبل از شروع سال جدید هستیم. امسال، شیائومی در Weibo او تایید کرد که گوشی های هوشمند سری 13 این شرکت به زودی با آخرین پردازنده کوالکام در دسترس خواهند بود.

موتورولا X40

اگرچه موتورولا دیگر مستقیماً با بهترین های این تجارت در نمودارهای فروش رقابت نمی کند و در واقع یکی از زیرمجموعه های لنوو است، در چند سال گذشته شاهد اضافه شدن دستگاه های چشمگیر به سری X این شرکت بوده ایم. آخرین دستگاه آنها Moto X40 خواهد بود که اولین گوشی هوشمند موتورولا است که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می کند. Weibo او رسما عرضه مدل جدید را تایید کرد.

Oppo Find X

هر چند مخالف به صراحت هنوز تایید نکرده است که کدام یک از گوشی های هوشمند این شرکت با Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 عرضه می شوند، اما به احتمال زیاد جانشین Find X5 Pro با آخرین پردازنده کوالکام را خواهیم دید. هنوز مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی رونمایی خواهد شد، اما ممکن است تا اوایل سال 2023 باشد.

+ vivo X90 Pro

پرچمدار سری ویوو X90 قرار است سه شنبه هفته آینده رسما معرفی شود و حالا این شرکت چینی تائیدیه اعلام کرد که مدل پرو پلاس این خانواده از تراشه پرچمدار کوالکام استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار می رود این دستگاه از نظر سیستم دوربین نیز پیشرفت قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

iQOO 11

گوشی پرچمدار iQOO 11 Snapdragon 8 Gen 2

گوشی پرچمدار iQOO 11 Snapdragon 8 Gen 2

یکی دیگر از زیرمجموعه های Vivo، iQOO، یک برند بزرگ در بازارهای آسیایی با حضور محدودتر در سایر نقاط جهان است. این شرکت تعدادی گوشی پرچمدار تولید می کند که برخی از آنها حتی دارای نام تجاری BMW Motorsport هستند. با وجود عدم در دسترس بودن در سراسر جهان، iQOO روشن است Weibo او تایید کرد که iQOO 11 آینده این شرکت دارای نسل دوم اسنپدراگون 8 خواهد بود.

ZTE Axon

شرکت ZTE دارای چندین زیرمجموعه است که دو زیرمجموعه آن علاوه بر برند اصلی این شرکت، هر سه به صورت رسمی تائیدیه اعلام کرد که گوشی پرچمدار بعدی خود را با تراشه رده بالای اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی خواهند کرد. برای خود ZTE، سری Axon این شرکت را داریم که همانطور که گفتیم به زودی با چیپست های جدید کوالکام وارد می شود.

نوبیا

نوبیا، یکی دیگر از برندهای ZTE، به طور جداگانه تایید کرده است که یک گوشی هوشمند پرچمدار با تراشه کوالکام ارائه خواهد کرد. طبق معمول انتظار داریم این دستگاه شباهت زیادی به سری Axon داشته باشد.

RedMagic 8 Pro

گوشی پرچمدار RedMagic 8 Pro Snapdragon 8 Gen 2

گوشی پرچمدار RedMagic 8 Pro Snapdragon 8 Gen 2

RedMagic، سازنده گوشی‌های هوشمند گیمینگ نیز این کار را انجام داده است Weibo تماس گرفته است تا تأیید کند که RedMagic 8 Pro آینده از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 استفاده خواهد کرد. بسیاری از دستگاه های پرچمدار این شرکت فقط برای گیمرهای سخت افزار موبایل طراحی شده اند، به این معنی که پردازنده مجهز به RTX، همراه با سخت افزار طراحی شده برای بهینه سازی عملکرد بازی ، یک نقطه فروش کلیدی خواهد بود.

میزو

برند کمی شناخته شده میزو که گوشی های پرچمدار خود را به صورت سالانه به روز می کند، همچنین تایید کرده است که دستگاه بعدی را با نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8 کوالکام در بازار چین عرضه خواهد کرد.

انتظار می رود گوشی های هوشمند بیشتری با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شوند

سامسونگ به طور سنتی دستگاه‌های مجهز به کوالکام را فقط در بازارهای آمریکای شمالی و چین عرضه می‌کند و مدل‌های اگزینوس عموماً در سایر نقاط جهان در دسترس هستند که باعث ناامیدی طرفداران گلکسی این شرکت شد. با این حال، گزارش اخیر گفته می شود تمامی مدل های S23 به پردازنده کوالکام مجهز خواهند شد اما هنوز این موضوع به صورت رسمی تایید نشده است.

با این حال، ما انتظار داریم که گلکسی S23+، S23 و S23 Ultra با پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 در اوایل سال 2023 عرضه شوند.

همچنین انتظار می رود سایر برندها از بهترین تراشه کوالکام در گوشی های آینده خود استفاده کنند. از جمله مواردی که ذکر نشده است می توان به Honor برای سری Magic 5 و همچنین نسخه 4G اسنپدراگون 8 Gen 2 برای سری Huawei P60 اشاره کرد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا