اخبار فناوری

لوگوی تراشه Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy رسما منتشر شد

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از سری گلکسی اس 23، شایعات مختلف کم کم تایید یا تکذیب می شوند و تصویر واضح تری از پرچمدار 2023 سامسونگ در ذهن ما شکل می گیرد. تراشه کوالکام تقریباً برای تامین قدرت این خانواده پرچمدار سامسونگ قطعی است. در همین راستا لوگوی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی رسما منتشر شد.

لوگوی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی

به نظر می رسد سامسونگ و کوالکام برای تامین تراشه های سری گلکسی اس 23 به توافق رسیده اند. این شرکت کره ای نسخه ویژه ای از تراشه را درخواست کرد که برای سایر برندها موجود نیست.

این قرارداد به “پلتفرم موبایل کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی” جهت دار. البته این نام برای تیم بازاریابی دردناک است. در نتیجه، سازنده کهکشان اکنون آن را به عنوان نامیده می‌کند اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسیحاضر.

البته ظاهرا انتشار این اطلاعات لو رفته و تیزر رسمی نبوده است. این فاش همچنین با مجموعه ای از تصاویر تبلیغاتی همراه است که نشان انحصاری نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 2 را برای سری گلکسی اس 23 نشان می دهد.

لوگوی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی

لوگوی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی

این تصاویر برای اهداف بازاریابی استفاده خواهند شد. کمپین تبلیغاتی گفته شده احتمالا بر روی این نسخه ویژه پردازنده به عنوان یک جاذبه برای رقابت تمرکز خواهد کرد.

استفاده از تراشه اختصاصی و مزیت های رقابتی آن برای پرچمدار 2023 سامسونگ

همانطور که گفتیم این تراشه در انحصار سامسونگ خواهد بود. در حال حاضر نمی دانیم که این انحصار موقت است یا دائم. اما حتی اگر به صورت انحصاری فروخته شود، ممکن است در اواسط سال 2023 آن را یا نسخه ای مشابه را برای سایر برندها مشاهده کنیم.

برخی شایعات حاکی از آن است که به جای TSMC از ریخته گری سامسونگ برای ساخت این تراشه استفاده خواهد شد. اگر چنین است، تراشه مذکور واقعا انحصاری خواهد بود. اما اگر گزارش های دیگر درست باشد و تفاوت آن با نسخه استاندارد فقط در فرکانس های CPU و GPU باشد، احتمالا اسنپدراگون 8 پلاس نسل دوم می تواند مانند این تراشه یا حتی بهتر باشد.

این برند کره ای تمام تلاش خود را می کند تا این تفاوت را در قسمت پردازنده سری گلکسی اس 23 برجسته کند. به هر حال، گوشی های جدید گلکسی اس 23 نوآوری های سخت افزاری زیادی ندارند.

در کنار پردازنده مرکزی و طراحی جدید مدل های معمولی و پلاس، دوربین 200 مگاپیکسلی یکی از بزرگ ترین تغییرات مدل اولترا نسبت به نسل قبل خواهد بود.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید استراتژی تراشه Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy به فروش بهتر سری Galaxy S23 کمک می کند؟ حداقل در بازارهایی مانند بازار ما که قبلاً به مدل Exynos گره خورده بودند، این خبر خوبی است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا