اخبار فناوری

لنوو پرفروش‌ترین برند در بازار رو به کاهش رایانه‌های شخصی در سه ماهه اول سال 2023 است.

شکی نیست که استفاده از رایانه های شخصی واقعاً کاهش یافته است. همانطور که محصولات موبایل قدرتمندتر شده اند، رایانه های شخصی واقعاً کمتر کاربردی شده اند. بر اساس آخرین گزارش‌های ساعت‌های بازار، ضرری ندارد که بدانید لنوو پرفروش‌ترین برند در بازار رو به کاهش رایانه‌های شخصی در سه ماهه اول سال 2023 است.

پرفروش ترین برند کامپیوترهای شخصی

طبق آخرین گزارش IDC، بازار رایانه های شخصی یک فصل ناامیدکننده دیگر را پشت سر گذاشت. در سه ماهه اول سال 2023، فروش در بازار جهانی نسبت به سال گذشته 29 درصد کاهش داشته است.

بر اساس داده های اولیه، تعداد کل رایانه های شخصی فروخته شده از ژانویه تا مارس 2023 به 56.9 میلیون دستگاه رسید که 23.3 میلیون دستگاه نسبت به کل فروش در سه ماهه اول سال 2022 کاهش داشت.

همه 5 برند برتر رایانه شخصی شاهد کاهش دو رقمی بودند که اپل بدترین آنها بود. این برند در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به سال قبل افت شدید 40.5 درصدی را تجربه می کند. کوچکترین افت مربوط به HP است.

لنوو همچنان با فروش 12.7 میلیون دستگاه و سهم بازار 22.4 درصد در بازار جهانی رایانه های شخصی پیشتاز است. اچ پی با فروش 12 میلیون دستگاه و سهم بازار 15.8 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که دل با فروش 9.5 میلیون دستگاه سوم شد و 13.7 درصد از بازار را به خود اختصاص داد. اپل 4.1 میلیون دستگاه و 7.2 درصد از سهم بازار را در جایگاه چهارم و ایسوس 3.9 میلیون دستگاه و 6.8 درصد سهم بازار را در جایگاه پنجم فروخت.

آخرین رکود در بازار رایانه های شخصی ناشی از تقاضای ضعیف مصرف کننده، موجودی اضافی و اقتصاد بی ثبات است. حتی ماه های آینده برای فروشندگان رایانه های شخصی خوب به نظر نمی رسد، کارشناسان IDC پیش بینی می کنند که تا پایان سال جاری به رشد بازگردد.

آخرین باری که کامپیوتر خریدید کی بود؟ به نظر شما این بازار چقدر سقوط خواهد کرد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا