اخبار فناوری

لنوو به طور رسمی گوشی ThinkPhone موتورولا را با تراشه SD 8+ Gen 1 معرفی کرد

در اواخر ماه گذشته، شاهد رندرهای لو رفته از گوشی هوشمند بعدی موتورولا بودیم که نشانه های طراحی و برندسازی را از سری لپ تاپ های محبوب ThinkPad این شرکت به عاریت گرفته بود. در آن زمان ما چیز زیادی در مورد این دستگاه نمی دانستیم. اکنون، لنوو به طور رسمی از ThinkPhone موتورولا در رویداد CES 2023 رونمایی کرده است. همانطور که انتظار می رفت، ThinkPhone جدید قصد دارد یک گوشی هوشمند برای کاربران تجاری ThinkPad باشد که یکپارچگی و مجموعه ای از حریم خصوصی، امنیت و بهره وری را در اولویت قرار می دهند.

Lenovo ThinkPhone توسط موتورولا

Lenovo ThinkPhone جدید موتورولا دارای طراحی منحصر به فرد و ساخت بادوام است، شبیه به ThinkPad X1 Extreme Gen 5 که اخیراً معرفی شده است. این دستگاه دارای پنل پشتی فیبر آرامید، قاب آلومینیومی درجه یک هواپیما و محافظ Victus Gorilla Glass بر روی صفحه نمایش خود است.

در مورد مشخصات، این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با رزولوشن 1080×2400 و نرخ رفرش 144 هرتز است.این پنل نمایشگر از HDR10+ نیز پشتیبانی می کند. این گوشی از چیپست نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس استفاده می کند که اگرچه جدیدترین و قدرتمندترین تراشه نیست، اما کاملاً توانمند است. این پردازنده با 12/8 گیگابایت رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است.

Lenovo ThinkPhone توسط موتورولا

Lenovo ThinkPhone توسط موتورولا

برای عکاسی، Lenovo ThinkPhone دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 با PDAF و OIS است. همچنین یک سنسور 13 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض با حالت ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق وجود دارد. در جلو شاهد استفاده از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار هستیم.

علاوه بر این، این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب و گواهی MIL-STD 810H است. اما این ویژگی ها ThinkPhone را منحصر به فرد نمی کند، زیرا می توانید آنها را در بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر بیابید.

علاوه بر سخت افزار پرچمدار، ThinkPhone با اندروید 13 عرضه می شود و مجموعه جدیدی از ویژگی های اتصال Think 2 Think را ارائه می دهد که به طور یکپارچه با لپ تاپ های ThinkPad لنوو ادغام می شوند. این حالت ها شامل حالت های زیر است:

اتصال فوری: تلفن و کامپیوتر به طور یکپارچه متوجه نزدیکی خود می شوند و از طریق WiFi متصل می شوند.

کلیپ بورد داخلی: متن کپی شده یا عکس های اخیر، اسناد اسکن شده و فیلم ها را به طور یکپارچه بین دستگاه ها با چسباندن آنها در هر برنامه ای در دستگاه مقصد منتقل کنید.

اعلان های یکپارچه: اعلان های تلفن فوراً در مرکز اقدام ویندوز ظاهر می شوند. با کلیک بر روی یک اعلان، برنامه تلفن مربوطه روی صفحه رایانه راه اندازی می شود.

واریز فایل: به راحتی فایل ها را بین ThinkPhone و PC بکشید و رها کنید.

توزیع برنامه: هر برنامه اندرویدی را مستقیماً روی رایانه شخصی باز کنید.

وب کم پیشرفته: از دوربین‌های قدرتمند ThinkPhone و قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره ببرید و به‌طور یکپارچه از آن به عنوان وب‌کم برای همه تماس‌های ویدیویی خود استفاده کنید.

هات اسپات فوری: برای استفاده از اتصال 5G ThinkPhone، مستقیماً از رایانه شخصی خود با یک کلیک به اینترنت متصل شوید.

علاوه بر این ویژگی‌ها، ThinkPhone به همراه Microsoft 365، Outlook و Teams از پیش نصب شده است تا به کاربران کمک کند در لحظه روشن شدن دستگاه، راه‌اندازی و کار کنند. موتورولا همچنین با مایکروسافت همکاری کرده است تا عملکرد push-to-talk را از طریق کلید قرمز نمادین ThinkPhone فعال کند و به کاربران اجازه دهد با استفاده از برنامه Walkie Talkie از طریق Microsoft Teams ارتباط برقرار کنند.

ThinkPhone همچنین دارای مجموعه ای از ویژگی های حریم خصوصی و امنیتی است که آن را به یک انتخاب ایده آل برای کاربران تجاری تبدیل می کند. این دستگاه از پلتفرم امنیتی ThinkShield لنوو برای اطمینان از حریم خصوصی داده های کاربر استفاده می کند و با سخت افزار پیشرفته و راه حل های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Moto Thread Defense ارائه می شود.

برای شرکت ها، موتورولا توانایی استقرار آسان هزاران ThinkPhone را برای کاربران نهایی با Zero Touch و مدیریت کل ناوگان با راه حل های مدیریت دستگاه مانند Moto OEMConfig و Moto Device Manager ارائه می دهد. ThinkPhone همچنین شامل برنامه Moto Secure است که به عنوان مرکزی برای ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی عمل می‌کند و به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا ویژگی‌ها را از راه دور پیکربندی کنند. اما این تمام ماجرا نیست.

Lenovo ThinkPhone توسط موتورولا

Lenovo ThinkPhone توسط موتورولا

برای محافظت از داده های شما، ThinkPhone همچنین دارای حالت Moto KeySafe است. یک پردازنده مجزا که در اندروید اجرا می شود، یک لایه امنیتی اضافی برای محافظت از داده های حساس مانند رمزهای عبور، پین ها و کلیدهای رمزنگاری اضافه می کند. داده ها را در یک محیط ضد دستکاری ایزوله می کند و از افشای داده ها جلوگیری می کند.

Lenovo ThinkPhone توسط Motorola در ماه های آینده در ایالات متحده، اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، استرالیا و کشورهای منتخب آسیایی برای فروش دریافت خواهد کرد. در حال حاضر، ما جزئیات دقیق قیمت و در دسترس بودن این دستگاه را نداریم، اما انتظار داریم که لنوو اطلاعات بیشتری را نزدیک به عرضه به اشتراک بگذارد.

نظر شما در مورد Lenovo ThinkPhone موتورولا و ویژگی های آن چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا