اخبار فناوری

لنز گوگل جایگزین حالت دوربین گوگل ترنسلیت در اندروید و iOS می شود

در ماه سپتامبر، گوگل یک ویژگی جدید AR Translate را برای سرویس لنز خود معرفی کرد که از فناوری Pixel’s Magic Eraser استفاده می کند. در همین راستا، این شرکت به تازگی حالت دوربین گوگل ترنسلیت را با لنز گوگل برای ترجمه فوری جایگزین کرده است.

لنز گوگل جایگزین حالت دوربین گوگل ترنسلیت می شود

علاوه بر جستجوی بصری که کاربردهای مختلفی برای خرید، اشیاء و ویژگی‌ها دارد، لنز گوگل برای درک کپی و چسباندن متون در دنیای واقعی نیز مفید است. با این حال، جدید در این سرویس، فیلتر “متن” با “ترجمه” است که می تواند ترجمه شما را روی متن خارجی در صحنه قرار دهد تا متن را ترجمه کند. علاوه بر این، اگر بسته زبان مورد نظر را از قبل دانلود کنید، این ویژگی می تواند به صورت آفلاین نیز کار کند.

اپلیکیشن‌های موبایل مترجم گوگل مدت‌هاست که از یک ابزار دوربین استفاده می‌کنند که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ با تشخیص خودکار و پشتیبانی از زبان‌های بیشتر بهبود یافته است. طراحی مجدد برنامه Android Material You در سال گذشته رابط کاربری برنامه را مدرن کرد.

به دلیل همپوشانی بین ابزارهای دوربین، گوگل اکنون قابلیت ترجمه بومی را با فیلتر Google Len جایگزین کرده است. در هر دو برنامه موبایل Translate روی دوربین ضربه بزنید تا رابط کاربری لنز باز شود.

در اندروید، این ویژگی در سطح سیستم راه اندازی می شود، در حالی که برنامه iOS اکنون شامل یک نمونه داخلی لنز است. هنگام راه‌اندازی از Google Translate، فقط به فیلتر «Translate» دسترسی دارید و نمی‌توانید به سایر ویژگی‌های لنز دسترسی داشته باشید. با این حال، در بالای صفحه، می توانید به صورت دستی زبان ها را تغییر دهید و Clash و Show Original Text را فعال کنید.

لنز گوگل جایگزین حالت دوربین گوگل ترنسلیت می شود

لنز گوگل جایگزین حالت دوربین گوگل ترنسلیت می شود

این تغییر اکنون به طور گسترده در Google Translate برای اندروید و iOS در دسترس است.

این ادغام این منطقی است و جلوتر از AR Translate است که «پیشرفت‌های بزرگ در هوش مصنوعی» را نشان می‌دهد. رویکرد فعلی متن تبدیل‌شده را با استفاده از «بلوک‌های رنگی» در بالای تصویر می‌پوشاند تا چیزی که جایگزین می‌شود پنهان شود.

در آینده، گوگل لنز متن اصلی را با فناوری Pixel’s Magic Eraser جایگزین خواهد کرد که به راحتی می تواند اشیاء حواس پرتی را در تصاویر حذف کند. علاوه بر این، متن ترجمه شده با سبک اصلی مطابقت دارد. در اواخر امسال، AR Translate در حالت اسکرین شات با سرعت ۱۰۰ میلی‌ثانیه اجرا می‌شود و در دوربین Google Lens زنده می‌شود.

نظر شما در مورد جایگزینی حالت دوربین گوگل ترنسلیت با لنز گوگل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا