اخبار فناوری

قیمت گلکسی اس 23 بسیار بیشتر از آیفون 14 و پیکسل 7 در دو ماه اول عرضه کاهش یافت.

شناخته شده است که آیفون های اپل ارزش طولانی مدت خود را بهتر از گوشی های اندرویدی حفظ می کنند. ارزش فروش یک گوشی هوشمند در واقع نشان دهنده ارزش کلی آن دستگاه پس از گذشت مدت زمان مشخصی از عرضه اولیه آن است. تا پیش از این، عرف بازار به گونه‌ای بود که قیمت گوشی‌های اندرویدی پریمیوم حتی بیش از آیفون‌های قدیمی کاهش می‌یافت. خب امسال هم همینطوره بر اساس آخرین برآوردهای بازار، گلکسی اس 23 در دو ماه اول عرضه به 56.7 درصد از قیمت اولیه خود کاهش یافت که بسیار بیشتر از آیفون 14 و پیکسل 7 در مدت مشابه است.

استهلاک گلکسی اس 23

بر اساس آخرین برآورد از بازار آنلاین گوشی های هوشمند توسط SellCellسری گلکسی اس 23 و همچنین پیکسل 7 ارزش بیشتری نسبت به سری آیفون 14 از دست دادند. گلکسی اس 23 که در 17 فوریه امسال با قیمت 799.99 دلار عرضه شد، 41.1 درصد از ارزش اولیه خود در ماه اول و 43.3 کاهش یافت. بر اساس داده های SellCell، در دو ماه ٪. این بدان معناست که گلکسی اس 23 جدید تنها 56.7 درصد از ارزش اولیه خود را تنها دو ماه پس از عرضه اولیه خود حفظ کرده است.

استهلاک گلکسی اس 23

استهلاک گلکسی اس 23

در مقابل، سری آیفون 14 اپل پس از دو ماه تنها 31 درصد از ارزش خود را از دست داد. بنابراین، با در نظر گرفتن تمام داده‌ها، قیمت گلکسی اس 23 حدود 1.4 برابر سریع‌تر از آیفون 14 کاهش می‌یابد. بدترین چیز این است که ارزش گلکسی اس 22، که سال گذشته عرضه شد، 3 برابر در مقایسه با آیفون 13 یعنی فقط دو ماه کاهش یافت. پس از انتشار آن

نسخه 1 ترابایتی گلکسی اس 23 اولترا بیشترین ارزش را در دو ماه گذشته از دست داد. این دستگاه با قیمت 1619 دلار، 55.6 درصد از ارزش خود را از دست داده و اکنون تنها 719 دلار ارزش دارد. اگر به دنبال سرمایه گذاری بهتری هستید، آیفون 14 پرو مکس 128 گیگابایتی باید انتخاب شما باشد، زیرا در عرض دو ماه تنها 13.6 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این اطلاعات همچنین نشان می دهد که آیفون 14 در حفظ ارزش خود در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی آیفون 13 چندان خوب نیست. بنابراین، پس از شش ماه، ارزش آیفون 14 در مدت مشابه 5.7 درصد کمتر از آیفون 13 بود.

ارزش فروش مجدد بالا (MSRP) می تواند ارزش گوشی هوشمند شما را نشان دهد، اما مقدار پایین تر نشان دهنده کیفیت گوشی نیست. اگر قصد دارید سرمایه خود را حفظ کنید، عملکرد گوشی و احتمالاً دوربین آن ارزش آن را دارد.

نظر شما در مورد کاهش قابل توجه ارزش سری گلکسی S23 در مقایسه با پرچمداران اپل و گوگل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا