اخبار فناوری

قدرتمندترین تراشه اپل با 152 هسته گرافیکی به مک پرو می آید. استفاده از M2 Pro و M2 Max در مک بوک

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد در ماه های آینده چندین مدل مک جدید از جمله مدل های جدید مک بوک پرو، مک مینی و مک پرو را معرفی کند. همچنین قدرتمندترین تراشه اپل با نام احتمالی «M2 Ultra» یا «M2 Extreme» در دو مدل با 76 و 152 هسته گرافیکی قرار خواهد گرفت که در مک پرو استفاده می شود.

قدرتمندترین تراشه اپل در مک پرو

گورمن در آخرین ویرایش خبرنامهبرای روشن شدناو گفت که اپل در حال کار بر روی اولین مک پرو با تراشه خود است و طبق گزارشات این شرکت تست داخلی این دستگاه را افزایش داده است. گفته می شود مدل برتر مک پرو دارای گزینه های تراشه حداقل دو یا چهار برابر قدرتمندتر از M2 Max است که “M2 Ultra” و “M2 Extreme” نامیده می شوند. گورمن انتظار دارد که مک پرو دارای گزینه هایی برای 24 یا 48 هسته پردازنده و 76 یا 152 هسته گرافیکی و همچنین تا 256 گیگابایت رم باشد.

گورمن همچنین اطلاعات خاصی در مورد پیکربندی خاص Mac Pro که ظاهراً اپل به طور فعال در حال آزمایش آن است اضافه کرد: “مدلی با 24 هسته پردازنده (شامل 16 هسته عملکرد و 8 هسته کارآمد)، 76 هسته گرافیکی و 192 گیگابایت رم دستگاه نیز گفته می شود که MacOS Ventura 13.3 را اجرا می کند.

قدرتمندترین تراشه اپل

قدرتمندترین تراشه اپل

همانطور که انتظار می رفت، گورمن گفت که مدل های جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی در پیکربندی های M2 Pro و M2 Max در دسترس خواهند بود. بر اساس گزارش ها، M2 Max دارای 12 هسته پردازنده (با 8 هسته عملکرد و 4 هسته کارآمد)، 38 هسته گرافیکی و حداکثر 64 گیگابایت رم خواهد بود. M2 Max باید همچنان در هر دو اندازه نمایشگر موجود باشد.

نسل بعدی مک مینی نیز ظاهرا تراشه M2 مشابه مک بوک ایر 13 اینچی و مک بوک پرو خواهد داشت. اپل یک تراشه M2 Pro را در مک مینی جدید آزمایش کرده است که تعداد هسته آن افزایش یافته است، اما گورمن نگفت که آیا این شرکت همان مدل را ارائه خواهد کرد یا خیر.

در حالی که او انتظار یک مک پرو جدید را تا سال 2023 ندارد، گفت که انتظار دارد نسل بعدی مدل های مک بوک پرو و ​​مک مینی «در ماه های آینده» وارد بازار شوند.

نظر شما در مورد قدرتمندترین تراشه اپل در مک پرو چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا