اخبار فناوری

قبل از خرید ارز دیجیتال به این نکات توجه کنید

خرید ارز دیجیتال این روزها به یکی از گزینه های مورد علاقه سرمایه گذاران تبدیل شده است. با وجود عمر کوتاه این بازار؛ رشد زیادی داشته و بارها به تیتر اخبار اقتصادی جهان تبدیل شده است. به نظر می رسد امکان رشد و کسب درآمد در این بازار برای بسیاری از افراد جذاب و هیجان انگیز است. با این حال، هرگز نباید اصول یک سرمایه گذاری موفق را فراموش کرد. با رعایت این نکات می توانید حتی از سخت ترین شرایط بازار خارج شوید. اما نکات مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟ چه تفاوتی با سایر بازارهای مالی دارد؟ در ادامه به نکات مهمی که هر فرد قبل از شروع سرمایه گذاری باید به آن توجه داشته باشد اشاره می شود. بررسی خواهیم کرد.

هدف از خرید ارز دیجیتال را مشخص کنید

هدف شما از خرید ارز دیجیتال چیست؟ آیا به سرمایه گذاری بلندمدت فکر می کنید یا تجارت کوتاه مدت برای شما مناسب تر است؟ چه علاقه ای برای شما کافی است؟ چقدر حاضرید از دست بدهید؟ آیا خرید ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای اهداف شماست یا سایر بازارهای مالی بیشتر مطابق با نیازهای شما در حال تکامل هستند؟ چه مبلغی برای شروع سرمایه گذاری مناسب است؟

شاید تعیین هدف در ابتدا برای بسیاری خسته کننده و غیر ضروری به نظر برسد، اما اینطور نیست و بسیار مهم است. اساساً پس از تعیین هدف، با انتظارات خود از بازار و یک سرمایه گذاری آشنا می شوید و می توانید شرایط بازار و سبد سرمایه گذاری خود را با توجه به نیازها و انتظارات خود ارزیابی کنید. اهداف شما تعیین کننده انتخاب بازار، انتخاب نحوه کسب درآمد از بازار، انتخاب دارایی ها، انتخاب زمان ورود به معامله و زمان خروج از آن است. بنابراین، قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال، حتماً اهداف خود را شناسایی کنید.

خرید ارز دیجیتال در Nobitex

خودت تحقیق کن

نکته مهمی که بسیاری از سرمایه گذاران فراموش می کنند این است که قبل از سرمایه گذاری تحقیقات خود را انجام دهند. جزئیات پروژه مورد نظر را به دقت بررسی کنید و اخبار مربوط به آن را بخوانید. سخنان و توصیه های دوستان، آشنایان و حتی تحلیل گران معروف نمی تواند تعیین کننده قطعی اتفاقات آینده باشد. با این حال، شما باید به تمام نظرات و استدلال های مثبت و منفی گوش دهید. هرگز به این نظرات عمل نکنید و تصمیم گیرنده اصلی در امور مالی خود باشید.

هنگام خرید ارز دیجیتال به مسائل امنیتی توجه کنید

خرید ارز دیجیتال در نگاه اول برای بسیاری دشوار و پیچیده به نظر می رسد. با این حال، با کمی تحقیق می توانید بهترین راه را پیدا کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای خرید ارز دیجیتال ثبت نام در صرافی معتبر ایرانی است. ثبت نام در صرافی ها از یک سو با چالش تحریم مواجه است و از سوی دیگر برای خرید تتر (دلار) در اولین قدم به درگاهی مطمئن برای واریز ریالی نیاز دارید و بورسیه ایرانیان پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. حتما قبل از انتخاب صرافی مورد نظر تحقیق کنید و حجم معاملات، کارمزدها، امکانات و سایر موارد مرتبط را بررسی کنید.

قبل از خرید ارز دیجیتال حتما نکات امنیتی مهم را مرور کنید. یک آدرس ایمیل ویژه برای امور مالی خود در نظر بگیرید و آن را با کسی به اشتراک ندهید. علاوه بر این، در انتخاب رمز عبور حساب های کاربری خود دقت کنید. از یک کیف پول امن، ترجیحاً یک کیف پول سخت افزاری، برای ذخیره مقادیر زیادی ارز دیجیتال استفاده کنید. دارایی های خود را در بازار ارز دیجیتال با کسی به اشتراک نگذارید و مراقب پیام های افراد ناشناس باشید.

نکات مهم برای خرید ارز دیجیتال

سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید

ما همیشه شنیده ایم که در بازارهای مالی هرگز تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. این نکته بسیار مهم می تواند سرمایه شما را از خطرات زیادی نجات دهد. بد نیست از سرمایه گذاری های دیگر مانند طلا، استیبل کوین و … کمک بگیرید. علاوه بر ارز دیجیتال همچنین در بازار ارزهای دیجیتال، تمام دارایی های خود را در یک ارز سرمایه گذاری نکنید. ارزهای دیجیتال با یکدیگر متفاوت هستند و به روش های مختلف و برای اهداف متفاوتی ایجاد شده اند. با این حساب سعی کنید ارزهای دیجیتال موجود در سبد خود را در حوزه فعالیت متنوع کنید و درصد ریسک متفاوتی داشته باشید.

Nobitex، یک منبع امن برای خرید ارز دیجیتال

یک صرافی امن می تواند بهترین دروازه برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال باشد. صرافی دانش بنیان Nobitex بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایران با بیش از 4 میلیون کاربر است. شما می توانید به سادگی با ثبت نام در این صرافی، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کرده و از امکانات آن بهره مند شوید. خرید و فروش در بازار تتری (دلار) و تومانی، امکان استفاده از سفارشات سریع و قطعی، استفاده از حد ضرر، اطلاع از تغییرات قیمت، تجزیه و تحلیل سود و زیان سبد ارزی دیجیتال، انبار سرد و مطمئن دارایی ها. و مشاهده آسان تاریخچه تمامی تراکنش ها بخشی از امکانات صرافی نوبیتکس می باشد. می توانید با استفاده از نسخه وب یا اپلیکیشن Nobitex ساده ترین راه را برای معامله ارزهای دیجیتال تجربه کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا