اخبار فناوری

قابلیت Predictive Back Gesture در اندروید 14 پیش‌فرض خواهد بود

گوگل در هر نسل و در هر نسخه از اندروید عملکردها و ویژگی های مختلفی را اضافه می کند. برخی از این موارد در حالت بتا باقی می‌مانند تا به‌عنوان یک ویژگی کاملاً مدرن، پالایش و عرضه شوند. بر اساس اخبار دریافتی به نظر می رسد قابلیت Predictive Back Gesture در اندروید 14 پیش فرض باشد. مایفون مگ با

قابلیت Predictive Back Gesture در اندروید 14 پیش‌فرض خواهد بود

در اندروید 13، گوگل کار بر روی قابلیتی به نام Predictive Back Gesture را آغاز کرد. همانطور که می‌دانید اگر کاربر اندروید هستید، ژست برگشتی می‌تواند بسیار عالی باشد و به شما امکان می‌دهد با کشیدن سریع صفحه به عقب یا به صفحه قبلی برگردید. اما برخی از کاربران اندروید به گوگل گفتند که نمی توانند ببینند که آیا ما در آخرین صفحه قبل از صفحه اصلی هستیم یا خیر. در نتیجه، برخی از کاربران به طور کامل یک برنامه را به اشتباه ترک می کنند، که می تواند برخی از معیارهایی را که توسعه دهندگان دنبال می کنند تغییر دهد.

اما اگر راهی برای تصمیم گیری دقیقاً در هنگام بازگشت به صفحه وجود داشته باشد، چه؟ این ویژگی برجسته Predictive Back Gesture است. با استفاده از این ویژگی، اگر کاربران قبل از مشاهده صفحه اصلی در آخرین صفحه باشند، گوگل پیش نمایشی از صفحه اصلی را نشان می دهد. هنگامی که یک حرکت جزئی از لبه چپ یا راست انجام می شود، صفحه برنامه ای که مشاهده می کنید شروع به کوچک شدن روی صفحه می کند و آنچه را در جلو و پشت است نشان می دهد. این قابلیت به گونه ای طراحی شده است که از بستن تصادفی اپلیکیشن توسط کاربران اندروید در میانه کار جلوگیری می کند.

عملکرد ژست برگشتی پیش بینی کننده

اندروید 14 نه تنها به صورت پیش‌فرض دارای ژست برگشتی پیش‌بینی‌کننده است، بلکه در برنامه‌ها نیز کار می‌کند تا دقیقاً به شما نشان دهد ژست عقب شما را به کجا می‌برد. گوگل می گوید که با اندروید 14، کاربران تجربه مشابهی در هنگام کشیدن انگشت روی یک اپلیکیشن خواهند داشت. با استفاده از انیمیشن‌های پیش‌فرض یا سفارشی، به کاربران اجازه می‌دهد بدانند حرکت برگشتی به کجا هدایت می‌شود.

با توجه PhoneArenaبرای آزمایش این ویژگی در برنامه هایی که از حرکت پیش بینی در اندروید 13 پشتیبانی می کنند (مانند Google Phone و Google TV)، ابتدا باید Developer Options را فعال کنید. برای این کار به Settings > About phone > روی Build number هفت بار ضربه بزنید. در نوار جستجو در بالای صفحه، عبارت “پیش‌بینی متحرک‌های بازخورد” را تایپ کنید. در منوی گزینه‌های توسعه‌دهنده، وضعیت را به «انیمیشن‌های بازخورد پیش‌بینی‌کننده» تغییر دهید.

عملکرد ژست برگشتی پیش بینی کننده

حالا اپلیکیشن Phone را باز کنید و به آرامی از ژست برگشتی در سمت چپ یا راست صفحه استفاده کنید. با کوچک کردن برنامه تلفن، صفحه اصلی را در پس‌زمینه می‌بینید. همین امر در مورد برنامه Google TV نیز صدق می کند. پیش‌نمایش برنامه‌نویس اندروید 14 قرار است از فوریه امسال توسط گوگل منتشر شود. این شرکت همچنان از ناوبری حرکتی طرفداری می کند که آن را مدل تعامل سریع، طبیعی و ارگونومیک می نامد. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این زمینه چیست؟! آیا این ویژگی را مفید و راحت می‌دانید؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا