اخبار فناوری

قابلیت تشخیص برخورد آیفون 14 مراکز امداد و نجات ژاپن را با مشکل مواجه کرد

سری آیفون 14 و اپل واچ های جدید این شرکت با قابلیت جدیدی به نام تشخیص برخورد یا تشخیص تصادف ارائه شد. این عملکرد اضطراری می تواند جان کاربر را در صورت بروز تصادف مانند تصادف رانندگی نجات دهد. با این حال، به نظر می رسد که سیستم تشخیص تصادف در ژاپن یک مشکل است. در واقع قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 مراکز امداد و نجات ژاپن را با مشکل مواجه کرده است.

قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14

اگرچه نمی توان انتظار یک ویژگی جدید را داشت حتی اگر توسط اپل ارائه شود. او ممکن است در اولین سخنرانی‌هایش بی‌نقص باشد، اما وقتی فوریت وجود دارد، وضعیت متفاوت است. اگر دستیار صوتی شما به خوبی کار نمی کند، ممکن است به اندازه زمانی که یک اورژانس بد به خدمات اورژانس گزارش می شود مهم نباشد.

آژانس مدیریت آتش سوزی و بلایای وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن از دارندگان گوشی های هوشمند خواسته است در استفاده از ویژگی تشخیص تصادف در دستگاه های خود دقت بیشتری داشته باشند، زیرا اخیراً تعداد تماس های اضطراری خودکار در شرایطی که نیاز به کمک نیست افزایش یافته است. وجود ندارد، افزایش یافته است.

ادارات آتش نشانی نزدیک مناطق اسکی مانند آتش نشانی کیتا آلپس ناگانو و اداره آتش نشانی شهر گوجو افزایش تماس های اضطراری را به دلیل این هشدارهای اشتباه گزارش کرده اند. از 16 دسامبر تا 23 ژانویه، سازمان آتش نشانی کیتا آلپ ناگانو 919 تماس اضطراری دریافت کرد که از این تعداد 134 تماس نادرست ناشی از عملکرد تشخیص تصادف بود. به همین ترتیب، اداره آتش نشانی شهر گوجو 351 تماس اضطراری را بین 1 ژانویه تا 23 ژانویه دریافت کرد که 135 مورد آن هشدارهای اشتباه بود.

این سیستم برای تشخیص سقوط و برخورد هنگام رانندگی، اسکی یا اسنوبورد طراحی شده است. پس از تشخیص وضعیت پریشانی، شمارش معکوس را راه‌اندازی می‌کند که اگر کاربر نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، به درخواست کمک منجر می‌شود. با این حال، کاربران ممکن است همیشه نتوانند به موقع به هشدارهای قبل از تماس پاسخ دهند و از صدور آنها جلوگیری کنند.

البته امکان غیرفعال کردن این ویژگی وجود دارد، اما از آنجایی که می تواند ابزاری موثر در هنگام بروز حوادث جدی باشد، غیرفعال کردن آن برای کاربران منطقی نخواهد بود. در دسامبر 2022، زوجی تصادف کردند و با تشخیص تصادف اپل نجات یافتند، که نشان می دهد این ویژگی چقدر مهم است.

لازم به ذکر است که این موضوع منحصر به ژاپن نیست. مناطق دیگر مشکلات مشابهی را گزارش کرده اند و این ویژگی در سایر رویدادهای غیر اسکی مانند ترن هوایی فعال شده است.

ویژگی تشخیص تصادف آیفون 14 و اپل واچ هنگام سوار شدن بر ترن هوایی فعال می شود

نظر شما چیه؟ به نظر شما در این شرایط چه باید کرد؟ شاید کاربران باید توجه بیشتری به گجت های خود داشته باشند و از تماس های بی ربط خودداری کنند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا