اخبار فناوری

قابلیت ارتباط ماهواره ای اپل جان دو نفر را در کانادا نجات داد!

قابلیت ارتباط ماهواره ای و سیستم هشدار اضطراری اپل مدتی است که در دسترس کاربران قرار گرفته است. این ویژگی تاکنون جان چندین نفر را نجات داده است. چندی پیش، دو زن در کانادا ناپدید شدند و به لطف ویژگی هشدار SOS اپل که از طریق ارتباطات ماهواره ای کار می کند، از مرگ نجات یافتند. با مایفون مگ با ما همراه باشید تا به جزئیات این رویداد بپردازیم.

ویژگی ارتباط ماهواره ای اپل آیفون 14 جان دو زن را نجات داد

اخیراً گزارش شده است که دو زن در حال بازگشت از آلبرتا به خانه بودند که در نزدیکی مک براید، روستای کوچکی در بریتیش کلمبیا، کانادا ناپدید شدند. متأسفانه در حین تلاش برای یافتن راه خانه، دچار سانحه رانندگی شدند و در منطقه‌ای گیر کردند که گیرنده تلفن همراه نداشت. وارد جاده فرعی شدند و 20 کیلومتر به راه خود ادامه دادند. اما ناگهان با دیوار بزرگی از برف مواجه شدند و متوجه شدند که جاده به خوبی پاک نشده است.

مانند گیزموچینا اشاره می کند، این دو زن در وضعیت نسبتاً ناامیدکننده ای قرار داشتند. خوشبختانه یکی از این خانم ها آیفون 14 و به فکر استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره ای جدید اپل افتادند. آنها با استفاده از آیفون 14 توانستند موقعیت مکانی خود را به مرکز تماس اپل ارسال کنند. اپل سپس با 911 تماس گرفت و اطلاعات لازم را ارسال کرد. تیم های امدادی به سرعت این دو نفر را پیدا کردند و خودروی آنها را از برف بیرون کشیدند و به آنها کمک کردند تا به سمت بزرگراه حرکت کنند. دوایت یوچیم، یکی از مدیران جستجو و نجات بریتیش کلمبیا، گفت که این اولین استفاده از ویژگی جدید ارتباطات ماهواره ای اپل در بریتیش کلمبیا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: “در منطقه ای که این حادثه رخ داده سرویس تلفن همراه وجود نداشت. اما یکی از خانم ها آیفون جدید خود را گرفت و از ویژگی SOS استفاده کرد.” تا آنجا که من می دانم، این اولین استفاده از اورژانس اپل است. سیستم هشدار در بریتیش کلمبیا.” نجات از آخرین جایی که دیده شد شروع به جستجو کرد. این جستجو می تواند صدها کیلومتر را طی کند و زمان زیادی را ببرد. یوچیم تخمین می زند که تیم او سالانه حدود 1700 تا 1800 جستجو انجام می دهد. عملکرد SOS اپل از طریق ارتباطات ماهواره ای می تواند به میزان قابل توجهی تعداد این جستجوها را کاهش دهد.

ایلان ماسک از مذاکره امیدوارکننده ای با اپل در مورد ارتباط ماهواره ای با استارلینک خبر داد

نظر شما در مورد این ویژگی گوشی های هوشمند اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا