اخبار فناوری

فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ در ایران جواب نداد

بسیاری از کاربران منتظرند ببینند وضعیت فیلترینگ و قطعی اینترنت در کشور به کجا خواهد رسید. یکی از بزرگترین سوالات مهم تقریباً برای همه کاربران اینترنت در ایران، وضعیت فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ است. شاید در این زمینه با انتشار اخباری مبنی بر بی نتیجه ماندن فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ در ایران، امیدی به وجود بیاید.

به فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ رای ندهید

چندی پیش جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست برگزار شد اما اعضای این شورا به فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس اپ رای ندادند.

اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی پس از محدودیت های اخیر اینترنتی و فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ برگزار شد. در این جلسه که با حضور رئیس جمهور نیز عصر سه شنبه برگزار شد، گزارش وضعیت فضای مجازی کشور، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و راهکارهای تقویت زیرساخت های شبکه ملی ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه اعضای شورای عالی فضای مجازی بر لزوم توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال در شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند و مقرر شد زیرساخت ها و بسترهای داخلی توسط دولت و امکانات رفاهی و رفاهی لازم ارتقا یابد. امکاناتی برای حضور بیشتر کاربران فراهم شود.

کاربران مشتاق بودند تا بدانند در جلسه شورای عالی فضای مجازی درباره فیلتر شدن دائمی اینستاگرام و واتس اپ تصمیمی اتخاذ می شود یا خیر و خبر نسبتا خوب این است که اعضای این شورا به فیلترینگ دائمی رای ندادند. از پلتفرم های خارجی

دولت ابراهیم رئیسی در این دیدار، رویکرد پرهیز از تصمیم گیری های عجولانه در مورد پلتفرم های خارجی و شبکه های اجتماعی که در امور مردمی که بر آنها شکل می گرفت شرکت می کردند. با این حال، ادامه محدودیت‌های امنیتی علیه آنها، تلاش برای انطباق این پلت‌فرم‌ها با قوانین علیه گسترش خشونت، و همچنین تمرکز بر حمایت از اکوسیستم ملی استارت‌آپ برای توسعه تسهیلات نیز در دستور کار قرار گرفت.

رای ندادن به فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس اپ یعنی چه؟

اعضای شورای عالی فضای مجازی به فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس اپ رای ندادند این بدان معنا نیست که آنها در چند روز آینده فیلتر خواهند شد; در عوض اعضای این شورا تصمیم گرفتند در این زمینه عجولانه تصمیم نگیرند. احتمالاً در جلسات بعدی تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

خلاصه تصمیمات شورای عالی فضای مجازی به شرح زیر بود فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ تا آرام شدن وضعیت امنیتی کشور ادامه خواهد داشت و با این اوصاف باید تلاش کرد تا آنها را با قوانین کشور منطبق کرد و همچنین بسترهای ملی را تقویت کرد. حال باید دید در جلسات بعدی این شورا درباره فیلترینگ دائمی شبکه های اجتماعی خارجی تصمیمی گرفته می شود یا خیر.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید این فیلتر مانند فیلتر شدن پلتفرم های جذابی مانند تلگرام، یوتیوب، توییتر و … دائمی خواهد بود؟ ?

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا