اخبار فناوری

فناوری WiFi 7 چگونه سرعت اینترنت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد؟!

با گذشت هر نسل، فناوری‌های جدید و فناوری‌های قدرتمندتری معرفی می‌شوند، اما در مورد اینترنت، موضوع کمی متفاوت است، زیرا رقابت بسیار نزدیک کسب‌وکارها منجر به ایجاد نوآوری‌های عظیم در سرعت و کیفیت اینترنت شده است. با این حال، سوال اصلی این است که چگونه فناوری WiFi 7 به طور چشمگیری سرعت اینترنت را افزایش می دهد؟ ! با مایفون مگ بیا

فناوری WiFi 7 چگونه سرعت اینترنت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد؟!

معرفی یا ارائه یک فناوری به بازار یک چیز است، اما استفاده از آن فناوری قطعا چیز دیگری است. کسانی از ما که زمان بیشتری را در این دنیا سپری کرده‌اند به آن عادت کرده‌ایم، اما هنوز مهم است که گاهی اوقات آن را در ذهن داشته باشیم. در واقع، WiFi 7، استاندارد جدید برای اتصال بی سیم در خانه، محل کار و فراتر از آن، اخیراً این کار را انجام داده است.

فناوری Wi-Fi 7

با وجود رسمی بودن Wi-Fi 7، این فناوری به طور کامل در دسترس نیست. مشخصات آن هنوز به صورت پیش نویس است و پس از نهایی شدن احتمالاً نباید تفاوت قابل توجهی با نسخه فعلی داشته باشد، اما ظاهراً اینطور نیست و تفاوت های قابل توجهی بین این دو نسل وجود دارد. در این بین مدیاتک از اولین پردازنده دنیا که از آن پشتیبانی می کند رونمایی کرد. زیرا WiFi 7 در حال حاضر به لطف Dimensity 9200 در دسترس است.

فناوری WiFi 7 پیشرفت بزرگی نسبت به WiFi 6E خواهد بود

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، WiFi 7 هنوز در حال توسعه است، بنابراین هنوز کاملاً نهایی نشده است، اما تا زمانی که بخواهیم آن را برای عرضه قبل از مارس 2024 آماده ببینیم، تغییر زیادی نخواهد کرد. با این حال، مدیاتک مدت هاست که پشتیبانی و توسعه آن را آغاز کرده است. و احتمالاً به زودی محصولات بیشتری عرضه خواهند شد.

فناوری Wi-Fi 7

WiFi 7 که در محافل فنی بیشتر با نام 802.11be نیز شناخته می شود، این پتانسیل را دارد که نحوه عملکرد اتصالات بی سیم در خانه را کاملاً تغییر دهد. حقیقت این است که این فناوری نوید چهار برابر شدن سرعت فعلی نمایش داده شده توسط WiFi 6E را می دهد که جدیدترین و سریع ترین وای فای موجود در بازار است و فارغ از مشکلاتی که مناطق مختلف با سیگنال دارند، کیفیت مناسب و قابل قبولی ارائه می دهد.

طیف 6 گیگاهرتز به طور کامل با WiFi 7 مورد استفاده قرار خواهد گرفت، همانطور که در مورد ارتقاء از WiFi 6 به WiFi 6E رخ داد، اما عرض هر کانال نیز افزایش خواهد یافت. با توجه به مشخصات فعلی WiFi 7، این کانال ها بین 160 تا 320 مگاهرتز هستند که ممکن است پس از انتشار رسمی تغییر چندانی نداشته باشد. علاوه بر این، WiFi MIMO دو برابر بزرگتر خواهد بود و در مجموع 16 جریان داده را به ما می دهد. بنابراین برای دستیابی به سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه از کانال های دو واید، سه فرکانس همزمان و MIMO دوگانه استفاده خواهد شد.

فناوری Wi-Fi 7

با توجه GizChinaمدولاسیون سیگنال نیز با Wi-Fi 7 تغییر خواهد کرد و ما 4096-QAM و OFDMA را در دسترس خواهیم داشت. اما داده های حداکثر سرعت همیشه فرضی و تحت شرایط بسیار خاص و مخرب هستند. از آنجایی که اینتل قبلاً اعلام کرده است که WiFi 7 قادر به انتقال 48 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود، این دقیقاً شرکت هایی هستند که ما را برای دریافت وای فای 7 بیشتر فشار می آورند. به عنوان مثال، USB 4 سرعت 40 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهد که کمتر از 8 گیگابیت در ثانیه است. کابل.

استاندارد فعلی WiFi 7 به این سرعت فوق العاده به عنوان MLO یا Multi-Link Operation اشاره می کند. این سیستم امکان استفاده همزمان از کانال های 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز را از طریق نوعی پیوند کانال فراهم می کند. حداکثر سرعت فعلی WiFi 6E با استفاده از همه آنها چهار برابر می شود. در واقع، به نظر می رسد همانطور که انتظار می رود، این فناوری در اوایل سال 2024 در دسترس خواهد بود. حداقل، این چیزی است که مدیاتک در ذهن دارد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا