اخبار فناوری

فناوری تغییر رنگ قاب پشتی Tecno در نمایشگاه MWC 2023 به نمایش گذاشته شد

زمانی، قاب پشتی تلفن‌های همراه به شیب‌های رنگی خاصی تبدیل شد و خیلی زود این موضوع ظاهراً قدیمی شد. با این حال، شرکت ها در تلاش هستند تا خود را متمایز کنند. در همین راستا فناوری تغییر رنگ قاب پشتی تکنو در نمایشگاه MWC 2023 به نمایش گذاشته شد که جالب به نظر می رسد. تکنو آن را Chameleon Coloring Technology می نامد که به فناوری تغییر رنگ آفتاب پرست ترجمه می شود.

تکنولوژی تغییر رنگ قاب عقب تکنو

به گزارش تکنو، فناوری رنگ‌آمیزی آفتاب‌پرست یک فناوری رنگ‌آمیزی منشوری با طیف کامل کنترل‌شده الکتریکی است که از شبکه‌ای از مواد منشوری در سطح میکرون استفاده می‌کند که با اعمال میدان الکتریکی تغییر جهت می‌دهند. این ماده با کنترل دقیق جهت منشور می تواند نور را در طول موج های مختلف شکسته و طیف وسیعی از رنگ های متنوع را به نمایش بگذارد.

بیایید ویدیوی رسمی این فناوری را ببینیم:

پس از تماشای ویدیوهای بالا، باید یادآور شویم که این قاب پشتی صفحه نمایش یا حتی LED نیست، بلکه نور محیط را از سطح خود منعکس می کند و در این فرآیند تغییر رنگ می دهد.

این آرایش منشوری در سطح میکرون را می توان به صورت دستی از طریق نرم افزار دستگاه کنترل کرد و به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی از بین 1600 رنگ مختلف یا به طور بالقوه بر اساس تغییر وضعیت باتری، موسیقی یا اعلان ها به طور خودکار انتخاب کنید. تا 2 میلیون بار قابل انجام است و حتی با تغییرات متعدد در طول روز کاملاً بادوام است.

این ماده می تواند باشد 3 صدم ثانیه تغییر رنگ همچنین مصرف انرژی کمی دارد. به عنوان مثال، تغییر رنگ 100 بار در روز به همان انرژی نیاز دارد که تماشای یک ویدیوی 5 دقیقه ای.

تکنو با تلاش برای تغییر رنگ پشت تلفن های همراه خود غریبه نیست. سال گذشته، این شرکت Techno Camon 19 Pro Mondrian را روانه بازار کرد که از فناوری ایزومر چند رنگ برای پنل عقب استفاده می کرد. این فناوری با قرار گرفتن در معرض اشعه UV خورشید تغییر رنگ می دهد.

هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی در یک دستگاه تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نظر شما در مورد تلاش تکنو برای ارائه فناوری جدید چیست؟ به زودی باید منتظر بمانیم گوشی تاشو تکنو که نشان از جاه طلبی این برند دارد.

تلفن تاشو Techno Phantom V Fold با تراشه مدیاتک Dimensity 9000 Plus راه اندازی می شود

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا