اخبار فناوری

فروش گوشی های شیائومی در اروپا از اپل پیشی گرفته است. اکنون شیائومی در رتبه دوم قرار دارد

در طول دهه گذشته، شیائومی به طور پیوسته رشد کرده است تا حضور برند خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند و بازار اروپا نیز برای آنها بسیار جذاب است. این شرکت تولید لوازم الکترونیکی مصرفی در پکن مستقر است. چه تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا هدفون‌ها یا حتی لوازم خانگی، شیائومی اکنون نامی آشنا برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان است. در بخش گوشی های هوشمند، شیائومی تنها یک قدم با فتح بازار اروپا فاصله دارد. اکنون سامسونگ در بالای صفحه می تواند نفس گرم شیائومی را احساس کند.

به تازگی، شیائومی گزارش فصلی خود را در مورد وضعیت مالی و سهم بازار این شرکت برای سه ماهه دوم سال 2022 منتشر کرده است. در کمال تعجب، این شرکت به اشتراک می گذارد که این برند اکنون دومین برند محبوب گوشی های هوشمند در اروپا است و از اپل پیشی می گیرد.

از نظر موقعیت جهانی، در آگوست 2022، شیائومی برای چهارمین سال متوالی در فهرست Fortune Global 500 قرار داده شد و در رتبه 266 در واقع این نشان در مقایسه با سال 2021 در این مدل یک ساله 72 پله بهبود یافته است.

فروش گوشی های شیائومی در اروپا نیز از اپل پیشی گرفته است.  اکنون شیائومی در رتبه دوم قرار دارد

شیائومی در رتبه دوم فروش گوشی های هوشمند در بازار اروپا قرار دارد

در گزارشی که در اتاق خبر رسمی جهانی این برند منتشر شده است، شیائومی بیان می کند که این شرکت در چند سال گذشته ردپای جهانی خود را گسترش داده و سهم بازار جهانی خود را افزایش داده است. از سه ماهه دوم سال 2022، این شرکت می گوید که اکنون 21.7 درصد از کل محموله های گوشی های هوشمند در اروپا را به خود اختصاص داده است. این بدان معناست که اکنون جایگاه دوم را در این بازار به خود اختصاص داده است. یعنی اکنون از اپل پیشی گرفته و جایگاه این شرکت آمریکایی را به رتبه سوم کاهش می دهد. اما او همچنان پشت سر سامسونگ است.

در سراسر جهان، شیائومی در سه ماهه دوم سال 2022 در 55 بازار جهانی در فروش گوشی های هوشمند در رتبه 3 قرار دارد. همچنین در 67 بازار جهانی در رتبه 5 برتر فروش گوشی های هوشمند قرار دارد. شیائومی می گوید در سه ماهه دوم سال 2022 رشد سه ماهه سهم بازار را در خاورمیانه، اروپا، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و آفریقا ثبت کرده است.

اعلام گزارش مالی شیائومی برای سه ماهه دوم سال 2022: کاهش درآمد

نیمی از درآمد شیائومی از بازارهای جهانی است

از نظر درآمد، شیائومی اعلام کرد که درآمد خارج از کشور اکنون 48.4 درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می دهد. این بدان معناست که تقریباً نیمی از کل درآمد شرکت در حال حاضر مبتنی بر عملیات خارج از کشور آن در خارج از چین است. این موضوع باعث کاهش وابستگی آنها به بازار داخلی این کشور می شود. برای سه ماهه دوم سال 2022، این شرکت 34 میلیارد یوان (4.95 میلیارد دلار) درآمد خارجی در یک سه ماهه ثبت کرد.

شهر منبعدر ماه مه 2022، شیائومی از همکاری استراتژیک بلندمدت خود در زمینه فناوری تصویربرداری خبر داد لایکا اعلامیه. این نقطه عطف دیگری در توسعه شیائومی پریمیوم بود. در جولای 2022، شیائومی اولین دستگاه خود را با همکاری لایکا، یعنی Xiaomi 12S Ultra معرفی کرد. دارای لنزهای لایکا سامیکرون و سنسور تصویر 1 اینچی سونی IMX989 و همچنین نمایه‌های تصویربرداری Leica Authentic Look و Leica Vibrant Look است. بنابراین به طور کلی یک تجربه عکاسی بسیار قدرتمند از گوشی هوشمند را ارائه می دهد.

در سه ماهه اول سال 2022، بازار گوشی های هوشمند اروپا با کاهش 12 درصدی فروش به دلیل کمبود قطعات همراه بود.

شیائومی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه می کند تا خود را به عنوان یک برند برتر در بازار معرفی کند. با معرفی دو مدل حرفه ای با همکاری لایکا، Xiaomi 12S Ultra و Xiaomi Mix Fold 2، این برند بیش از هر زمان دیگری به ادعای تاج و تخت در صنعت گوشی های هوشمند نزدیک تر و مطمئن تر است.

نطر شما چی هست؟ آیا شیائومی می تواند رهبر بازار گوشی های هوشمند باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا