اخبار فناوری

فروشگاه نرم افزار خودروهای گروه فولکس واگن تیک تیک، اسپاتیفای و صدها نرم افزار دیگر را ارائه خواهد کرد.

در مقایسه با پیشرفت های تکنولوژی، باید گفت که خودروهای ما واقعاً از نظر نرم افزاری عقب هستند! برندهای مختلف از این امر آگاه هستند و تقاضای مشتریان نیز آنها را به سمت بهبود این وضعیت سوق می دهد. در جریان کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلون، رسماً اعلام شد که فروشگاه نرم افزار خودرویی گروه فولکس واگن، تیک تیک، اسپاتیفای و صدها نرم افزار دیگر را عرضه خواهد کرد.

فروشگاه نرم افزار فولکس واگن

همانطور که انتظار می رفت، صدها برنامه از جمله Spotify، Amazon Music، Tiktok و Vector Unit و هاب بازی FRVR به خودروهای گروه VW اضافه خواهند شد. این حرکت با خودروهای برند آئودی آغاز می شود.

به لطف فروشگاه نرم افزاری جدید که توسط زیرمجموعه نرم افزاری آن Cariad راه اندازی شده است، نرم افزار جدیدی نیز به سایر برندهای فولکس واگن اضافه خواهد شد.

کارید

کارید

به‌اصطلاح «فروشگاه برنامه‌های گروهی» که در کنگره جهانی موبایل در بارسلون در روز چهارشنبه به نمایش گذاشته شد، تابستان امسال برای خودروهای آئودی در دسترس خواهد بود.

به گفته این شرکت، فروشگاه نرم افزاری این گروه بر روی آئودی A4، A5، Q5، A6، A، A8 و همچنین مدل های Q8 e-tron 2023 و e-tron GT نصب خواهد شد.

هدف این است که فروشگاه نرم افزار این گروه در سراسر خط تولید فولکس واگن، از جمله بقیه آئودی، سپس پورشه و سایر برندها استفاده شود.

فروشگاه نرم‌افزار این گروه با فروشگاه ignite Harman یکپارچه شده است تا چارچوبی را برای سیستم‌های سرگرمی فراهم کند که طراحی محتوا و خدمات را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث آسان‌تر می‌کند.

ارائه چنین پلتفرمی به گروه فولکس واگن اجازه می دهد تا کنترل نرم افزارهای شخص ثالث را در دست بگیرد. این امر به ویژه برای شرکتی مانند گروه فولکس واگن که خودروهای خود را در چین، اروپا و ایالات متحده می فروشد بسیار مهم است. همه این مناطق قوانین متفاوتی در مورد داده های کاربر دارند.

بیش از دوازده برنامه در ابتدا در “فروشگاه نرم افزار گروهی” ارائه می شود که شامل دسته های زیر می شود:

  1. 1- صوتی
  2. 2- بازی
  3. 3- مسیریابی
  4. 4- شارژ خودروهای برقی
  5. 5- اخبار
  6. 6- آب و هوا
  7. 7- شبکه های اجتماعی

برخی از عناوین نرم افزار در این دسته بندی ها عبارتند از iHeart Radio، برنامه های صوتی Tidal و TuneIn، برنامه های شارژ Chargehub و Plugshare، مرورگر اینترنتی Vivaldi و برنامه های Mappo، Road.Travel و Yelp.

البته باید بدانید که تمامی برنامه های موجود در فروشگاه نرم افزاری گروه در تمامی برندهای گروه فولکس واگن یافت نمی شود. به عنوان مثال، آئودی و بنتلی ممکن است برنامه های متفاوتی نسبت به فولکس واگن انتخاب کنند.

به گفته درک هیلگنبرگ، مدیرعامل Cariad، صدها نرم افزار دیگر در راه است. او مدعی است که این فروشگاه نرم افزاری تازه شروع این زیرمجموعه نرم افزارهای خودروسازی و شرکت مادر آن است.

هیلگنبرگ همچنین اشاره کرد که فروشگاه فقط میزبان برنامه های شخص ثالث نخواهد بود. برنامه‌های بومی توسعه‌یافته توسط Cariad برای برندهای گروه VW اینها شامل اطلاعات تعمیر و نگهداری پیش بینی، پرداخت بار و نظارت، اطلاعات چراغ راهنمایی آنلاین و خدمات ناوبری است.

مرسدس بنز تیک تاک را به خودروهای خود اضافه می کند

هیلگنبرگ در مصاحبه اخیر خود گفت:

“فروشگاه نرم افزار گروه تنها یک تکه از پازل در کل مجموعه سرگرمی اطلاعاتی است، اما قطعه بسیار مهمی است.”

این قطعه از پازل یک نقطه عطف مهم برای Cariad است. این زیرمجموعه فولکس واگن دارای سابقه ای 3 ساله است و از زمان تاسیس خود در سال 2020 تاکنون بیش از 6600 توسعه دهنده نرم افزار را به کار گرفته است.

این شرکت همچنین پیش نمایشی از سیستم One Infotainment آینده که این شرکت در حال توسعه برای نسل بعدی خودروهای لوکس و عملکردی است ارائه می دهد. از جمله این خودروها می توان به پورشه ماکان EV او اشاره کرد که تا سال 2024 منتشر خواهد شد.

از نظر تاریخی، “نرم افزار” برای گروه فولکس واگن مشکل ساز بوده است. Cariad در سال 2020 ایجاد شد تا این مسیر را بهبود بخشد و بخش نرم افزاری را توسعه دهد که نه تنها با خودروهایی مانند تسلا رقابت می کند، بلکه سرگرمی ها و خدماتی را در داخل خودرو ارائه می دهد که درآمدزایی می کند.

گروه فولکس واگن در سال 2021 اعلام کرد که Cariad می تواند تا سال عمر کند 2030 تقریباً 1.2 تریلیون یورو (1.4 تریلیون دلار) درآمد حاصل از اشتراک و سایر فروش ها ایجاد می کند. این رقم واقعاً بزرگ و قابل توجهی است.

نسخه 1.1 نرم افزار اکنون در خودروهای فولکس واگن موجود است. نسخه 1.2 برای خودروهای آئودی و پورشه در حال توسعه است، در حالی که نسخه 2.0 یک سیستم عامل طراحی شده برای تمام برندهای گروه فولکس واگن خواهد بود.

نطر شما چی هست؟ آیا خودروهای ما بالاخره هوشمند خواهند شد؟ آیا بهتر است برندهای خودرو به Apple CarPlay و Google Android Auto اعتماد کنند یا خودشان شروع به توسعه آن کنند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا