اخبار فناوری

عینک های اپل در بهترین فرم خود در سال 2026 یا 2027 معرفی خواهند شد

به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر محترم اپل، این شرکت همچنان قصد دارد تا سال 2026 یا 2027 عینک واقعیت افزوده خود را عرضه کند، مشروط بر اینکه بتواند فناوری متالنز را در این مدت نهایی کند.

لیوان سیب

یا خلاصه نهایی طبق بررسی‌ها و پیش‌بینی‌ها، اپل در حال توسعه فناوری جدید metalens برای جایگزینی پوشش‌های پلاستیکی لنز در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها، از iPad و iPhone است.

Metalens یک فناوری لنز مسطح است که از متاسطح ها برای تمرکز نور استفاده می کند. در کاربردهای نوری، آنها می توانند از سطح صاف و ضخامت کمتر در مقایسه با لنزهای انکساری منحنی سنتی بهره ببرند.

طبق گفته کو، انتظار می رود که پوسته های فلزی در سال 2024 برای استفاده در سیستم Face ID اپل برای آیپد پرو وارد تولید انبوه شوند و به دنبال آن آیفون در سال 2025 یا 2026 تولید شود. اگر توسعه طبق برنامه پیش برود، در نهایت شاهد استفاده از آن خواهیم بود. از این ماده در عینک AR اپل.

لیوان سیب

لیوان سیب

با نگاهی بیشتر به آینده، کو پیش‌بینی می‌کند که پوشش‌های فلزی می‌توانند بین سال‌های 2028 تا 2030 جایگزین لنزهای پلاستیکی در دوربین‌های موجود شوند، با فرض ادامه پیشرفت خطی در تولید و توسعه الگوریتم نرم‌افزار.

این تحلیلگر می گوید:سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که در چند سال آینده، لنزهای فلزی به تدریج جایگزین لنزهای پلاستیکی موجود در کاربردهای حسگر سه بعدی خواهند شد. نمایشگرهای روی سر از نوع عینک یک برنامه جدید از Metalens هستند.»

این اولین بار پس از مدت‌هاست که Kuo جرأت می‌کند تاریخ عرضه اپل گلس را پیشنهاد دهد. در مارس 2021، این تحلیلگر پیش بینی کرد که اپل قصد دارد تا سال 2025 عینک های واقعیت افزوده را عرضه کند. این پیش بینی در چارچوب گزارشی درباره توسعه احتمالی “لنزهای تماسی” AR توسط اپل انجام شد.

اوایل سال جاری، بلومبرگ گزارش داد که اپل توسعه عینک واقعیت افزوده اپل را که قصد دارد پس از هدست واقعیت ترکیبی خود معرفی کند، متوقف کرده است.

به گفته بلومبرگ، برخی از کارمندان اپل باور ندارند که این شرکت هرگز عینک واقعیت افزوده خود را عرضه کند، زیرا اکثر تیم AR/VR اپل در حال کار بر روی هدست های واقعیت ترکیبی هستند که باید در ژوئن در WWDC 2023 معرفی شوند.

نظر شما درباره احتمال ورود عینک اپل در سال 2026 یا 2027 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا