اخبار فناوری

طراحی ویندوز 12 مایکروسافت فاش شد

در طول کنفرانس Ignite 2022، مایکروسافت به طور تصادفی اسکرین شات یک رابط کاربری ویندوز را نشان داد که هرگز در سبد محصولات این شرکت دیده نشده بود. بنابراین ممکن است این شرکت ردموندی پیش نمایشی از رابط کاربری ویندوز 12 را نشان داده باشد.طراحی ویندوز 12 مایکروسافت در قسمت دسکتاپ این اسکرین شات قابل مشاهده است.

طراحی ویندوز 12 مایکروسافت

مایکروسافت سری جدید Surface PC خود را در کنفرانس Ignite 2022 به نمایش گذاشت با این حال تصویری که محصول جدید این شرکت را نشان می داد سیستم عامل ناشناخته ای را نشان می داد. آیا این پیش نمایش ویندوز 12 است؟

وب سایت Windows Central اسلاید اپلیکیشن Microsoft Teams مورد استفاده در این رویداد را بررسی کرد. این تصویر پس از آن منتشر شد که شایعه شد ویندوز 12 می تواند در سال 2024 راه اندازی شود. به دلیل کیفیت پایین تصویر، یک تصویر گرافیکی بازطراحی شده از این اسلاید در اینجا به عنوان تصویر اصلی مقاله نشان داده شده است.

تصویر مورد نظر یک رابط کاربری جدید را نشان می دهد. به نظر نمی رسد رابط کاربری ویندوزی باشد که اکنون می شناسیم. برای مثال نوار وظیفه یا نوار وظیفه شناور در پایین صفحه قرار دارد. در حالی که نمادهای سیستم در گوشه سمت راست قرار دارند. یک کادر جستجوی شناور در مرکز لبه بالایی موجود است. و آب و هوا در گوشه سمت چپ بالای تصویر ظاهر می شود.

در حالی که تصویر بالا نمایش دقیقی از رابط کاربری جدید نیست، به نظر می رسد پیش نمایش کوچکی از آنچه مایکروسافت امیدوار است در ویندوز 12 ارائه کند باشد. ویندوز 12 در حال حاضر رمز عبور را دارد “Next Valleyیا دره بعدی.

یک رابط لمسی ویندوز 12 یا NextValley

مایکروسافت سعی می کند تا حد امکان رابط کاربری ویندوز را کاربرپسند کند. سال ها با کنترل های لمسی و ورودی صفحه کلید و ماوس دست و پنجه نرم کرد. از آنجایی که پنجره ها در فضاهای مختلف استفاده می شوند، یافتن تعادل مناسب می تواند دشوار باشد. برخی از این فاکتورهای شکلی مختلف عبارتند از تبلت ها، رایانه های شخصی و همچنین هیبریدی هایی مانند رایانه های شخصی با صفحه نمایش تاشو.

پس از تمرکز بیش از حد ویندوز 8 بر روی رابط لمسی، ویندوز 10 خود را با صفحه کلید و ماوس آشتی داده است و ویندوز 11 این فرمول را تغییر نداده است. مایکروسافت باید بدون تخریب پایگاه کاربری فعلی خود به آینده نگاه کند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما این رابط کاربری برای ویندوز 12 جذاب است؟ طبیعتاً تا حدودی شبیه مک شده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا