اخبار فناوری

طراحی دکمه عملکرد آیفون ۱۵ پرو و تغییرات دوربین آن را ببینید

ما به صورت کلی می‌دانیم که طراحی مدل‌های پرو سری iPhone 15 تغییر خواهد داشت. ما می‌دانیم که دکمه تنظیم حالت صدا که یک شاخصه طراحی آیفون‌ها از ابتدا تا کنون است، در این دستگاه‌ها به یک Action Button یا دکمه عملکرد تغییر خواهد داشت. همچنین در بخش طراحی دوربین کمی تفاوت خواهیم دید. بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده، یک رندر تازه CAD داریم که در آن می‌توان طراحی دکمه عملکرد آیفون ۱۵ پرو و تغییرات دوربین آن را دید.

تغییرات طراحی در آیفون ۱۵ پرو

تعداد قابل توجهی گزارش درباره تغییر طراحی آیفون ۱۵ پرو، به خصوص در مورد دکمه‌های جدید آن وجود دارد. چندین منبع معتبر می‌گفتند که سری آیفون ۱۵ پرو دارای دکمه‌های لمسی هستند و تا کنون تصور می‌شد که دکمه‌های تنظیم حجم صدا به جای دو دکمه مجزا، یک دکمه تکی بلند باشد.

با این حال و طی چند هفته اخیر گزارش شده که دکمه‌های لمسی جدید به دلیل مشکلات تولید، کنار گذاشته خواهد شد و همان دکمه‌های سنتی قبلی در محصولات موبایلی ۲۰۲۳ اپل استفاده می‌شود.

رندرهای CAD معتبر جدید به ما تفاوت‌هایی درباره دکمه‌های و دوربین‌های iPhone 15 Pro ارائه می‌کند.

همانطور که گفتیم خبری از طراحی دکمه‌های جدید تنظیم صدا یا قفل نیست اما دکمه پروفایل صوتی دستگاه (بی-صدا، صدادار) تغییری دارد و قرار است که قابلیت‌های بیشتری را عرضه کند.

آنطور که گفته می‌شود این دکمه می‌تواند مشابه Action Button موجود در Apple Watch Ultra باشد. توجه به این نکته ضروری است که برای متمایز ساختن سری 15 پرو از سری 15، این دکمه جدید بی‌صدا در مدل های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس وجود نخواهد داشت.

دوربین ها

در حالی که رندرهای CAD اولیه و شماتیک‌های آن یک برآمدگی عظیم دوربین با برجستگی‌های مجزای بزرگتر برای هر دوربین را نشان می دادند، خوشبختانه این CADهای به‌روزشده چیزی بسیار معقول‌تر را ارائه می دهند. در حالی که امسال برجستگی دوربین باز هم بزرگتر می‌شود اما خیلی دراماتیک نیست.

قیمت لنز پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس از میانگین بازار کمتر خواهد بود

به نظر می رسد آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک برآمدگی دوربین کمی بزرگتر نسبت به مدل پرو است، که منجر به اعتبار شایعات مداوم در مورد استفاده از لنز زوم پریسکوپ می شود. شایعه شده است که مدل کوچکتر آیفون 15 پرو امسال به لنز زوم پریسکوپ مجهز نمی‌شود.

همچنین در نماهای دیگر می‌بینید که نمایشگر حاشیه‌های فوق‌العاده کم دارد، USB-C روی لبه پایینی هست و لبه‌های قاب دستگاه به مراتب گردتر از سری فعلی آیفون 14 خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که سری iPhone 15 با این طراحی جذاب‌تر می‌شود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/26/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا