اخبار فناوری

صفحه نمایش OLED آیپد پرو اپل سفارش داده شد که اولین بار در سال 2024 عرضه شد

صفحه نمایش OLED جذاب است، هر چه بزرگتر باشد، جذاب تر است. اکنون تبلت هایی با صفحه نمایش OLED در بازار وجود دارد، اما iPad نیستند! اگر منتظر یک آیپد با نمایشگر OLED بودید، خبر خوبی برای شما داریم. سفارش صفحه نمایش OLED اپل آیپد پرو انجام شده و اولین نسخه در سال 2024 ساخته خواهد شد.

صفحه نمایش OLED آیپد پرو

منابع کره ای اعلام کردند که اپل سفارش نمایشگر OLED آیپد پرو و ​​مک بوک پرو را داده است. طبق گفته‌های خودی‌ها، آی‌پدهایی با نمایشگرهای OLED ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهند شد، در حالی که مک‌بوک‌هایی با این پنل‌ها برای سال ۲۰۲۶ در نظر گرفته شده‌اند.

این منبع همچنین ادعا می کند که پانل های تاشو نیز در نظر گرفته شده است، اما هیچ طرح مشخصی برای آنها وجود ندارد.

مک بوک ایر جدید

مک بوک

اپل در حال حاضر از پنل های LCD برای تبلت های iPad Pro 11 و iPad Pro 12.9 خود استفاده می کند. پنل های OLED جدید برای این محصولات در حال حاضر در مقیاس محدود در حال توسعه و تولید هستند و مدتی طول می کشد تا برای مونتاژ نهایی در دسترس باشند.

وضعیت مک بوک پرو نیز مشابه است. نسخه های 14 و 16 اینچی در نهایت باید به صفحه نمایش OLED تغییر کنند. اپل تاکنون تنها از صفحه نمایش OLED برای نوار لمسی مک بوک ها استفاده کرده است که از مدل های 2022 نیز حذف شده است.

اپل در تلاش است برای ایجاد رقابت بیشتر و در نهایت کاهش قیمت پنل، به پنل OLED روی بیاورد. انتظار می‌رود سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی تامین‌کننده‌های اصلی باشند، زیرا هر دو شرکت ارتباطات قوی با کوپرتینو دارند. همین برندها در حال حاضر نمایشگر را برای آیفون ها ارائه می کنند.

نظر شما چیه؟ به نظر شما صفحه نمایش OLED در iPad و MacBook چقدر جذاب است؟ مطمئنا همانطور که گفتیم تبلت ها و لپ تاپ هایی با انواع نمایشگرهای OLED وجود دارند، اما اینها محصولات اپل نیستند!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا