اخبار فناوری

شیائومی 12 اس اولترا کانسپت با امکان اتصال لنزهای حرفه ای لایکا رونمایی شد: 2 سنسور 1 اینچی داخل موبایل

اگرچه این تصویر چشم نوازی که مشاهده می کنید یک طرح مفهومی است و به تولید انبوه نمی رسد، اما به هیچ وجه نباید تاثیر و ارزش این تلاش ها را دست کم گرفت. امروز مفهوم شیائومی 12 اس اولترا این گوشی با قابلیت اتصال لنز حرفه ای لایکا رونمایی شد و اگرچه این ایده چندان جدید نیست، اما جذاب به نظر می رسد. مفهوم شیائومی 12 اس اولترا او با همکاری مجدد با لایکا به این توانایی دست یافت. همچنین این اولین موبایل در جهان است که دارای 2 سنسور تصویر 1 اینچی است، چیزی که حتی آیفون 14 پرو مکس یا حتی گلکسی اس 23 اولترا از آن بی بهره هستند!

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

گوشی های هوشمند پرچمدار امروزی همگی دارای تنظیمات دوربین عقب انعطاف پذیر هستند که شامل دوربین اصلی، دوربین فوق عریض و دوربین تله فوتو می شود. با این حال، شما نمی توانید لنزهای مختلف را مانند دوربین های DSLR به این دوربین ها متصل کنید.

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

اگر این موضوع شما را ناامید می کند، خبر خوبی برای شما داریم، شیائومی گوشی Ultra Concept Xiaomi 12S را با همکاری لایکا معرفی کرد. این دستگاه مفهومی در واقع به شما امکان می دهد یک ماژول لنز دوربین را به دوربین گوشی هوشمند خود متصل کنید. به طور خاص، این شرکت می گوید شما می توانید یک ماژول لنز سری M لایکا به گوشی وصل شوید. چگونه در مورد تصاویری که در این مقاله می بینید لایک کنید، اما برای جزئیات بیشتر، بیایید این ویدیوی رسمی از شیائومی را تماشا کنیم:

2 حسگر تصویر 1 اینچی در موبایل و زیر یاقوت کبود

این گوشی همچنین برای دو سنسور دوربین یک اینچی او مجهز بود. این شامل یک سنسور در مرکز است که به ماژول لنز متصل می شود. حدس می زنیم شیائومی از 2 سنسور سونی IMX989 استفاده کرده باشد. قبلا یکی از این سنسورها در شیائومی 12 اس اولترا استاندارد استفاده شد. همچنین کل ماژول دوربین عقب باید با آن محافظت شود کریستال یاقوت کبود پوشیده شده است

2 سنسور تصویر 1 اینچی در شیائومی 12S Ultra Concept

2 سنسور تصویر 1 اینچی در شیائومی 12S Ultra Concept

پس از انتشار این خبر، شیائومی آن را تایید کرد این گوشی از پایه M استفاده می کند که به سایر لنزهای سری M نیز امکان اتصال به گوشی را می دهد. این لنز خاص یک ماژول Leica Summilux-M 35mm f/1.4 ASPH است. در مورد ویژگی های نرم افزار، ویدیوی رسمی شیائومی تنظیماتی مانند بررسی فوکوس، دستورالعمل ها، هیستوگرام و تصویربرداری 10 بیتی RAW را تأیید می کند.

متأسفانه شیائومی گفته است که این فناوری یک مفهوم باقی خواهد ماند و به صورت تجاری در دسترس نخواهد بود. با این حال، این یک برداشت کاملا رادیکال در عکاسی با گوشی های هوشمند است و ما هیجان زده هستیم که ببینیم این دوربین چه توانایی هایی دارد.

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

مفهوم شیائومی 12 اس اولترا

نظر شما در مورد این کانسپت طراحی شیائومی چیست؟ توجه داشته باشید که این یکی از آن طرح های مفهومی مبتنی بر فن رندر نیست، اما چند نمونه تجاری تولید شده است، اما در مقیاس بزرگ در دسترس کاربر نهایی نخواهد بود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا