اخبار فناوری

شیائومی متخصص امنیتی را برای بررسی ادعاهای سانسور استخدام می کند

پس از اینکه شیائومی توانست در بازار جهانی تلفن های همراه اهمیت بیشتری پیدا کند ، به نظر می رسد مشکلات و شایعات با هم ترکیب شده و هاله ای منفی در اطراف این شرکت ایجاد کرده است! لیتوانی پیشتر ادعا کرده بود که شیائومی محتوای گوشی های کاربران خود را سانسور می کند. در نتیجه ، شیائومی یک متخصص امنیتی را برای بررسی این ادعا استخدام می کند.

شیائومی برای بررسی ادعاهای مقامات لیتوانی متخصص امنیتی را استخدام می کند

حدود یک هفته پیش به ترنجی گفتیم که لیتوانی در تحقیقات خود اعلام کرده است شیائومی محتوای تلفن کاربران را سانسور می کند!

سانسور در گوشی شیائومی: آیا شیائومی گزینه ای برای سانسور محتوای تلفن شما دارد؟

شهر گیزموچین، وزارت دفاع لیتوانی به کاربران تلفن چینی اعلام کرد گوشی های خود را دور بریزند! این بیانیه به دلیل نگرانی در مورد سانسور بود. پس از این ، شیائومی بلافاصله اعلام کرد که هرگز چنین رفتاری نداشته است و کاربران شیائومی هرگز محدود نمی شوند و نمی شوند. شیائومی گفت که این شرکت به حقوق همه کاربران خود احترام می گذارد و از اطلاعات آنها محافظت می کند.

مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) ، که مسئول نظارت بر امنیت دولت لیتوانی است ، ادعا کرد که یک گوشی رده بالای شیائومی توانایی تشخیص و سانسور برخی از محتواهای مربوط به شرایطی را دارد که ممکن است با زبان چینی ناسازگار باشد. دولت. همچنین اشاره شد که این ویژگی در اروپا فعال نیست. اما هنوز وجود دارد. در پاسخ به ادعای دولت لیتوانی ، چینی ها یک کارشناس امنیتی را استخدام کرده اند تا مشخص کند آیا تلفن های شیائومی واقعاً سانسور شده اند یا خیر. شیائومی ممکن است در آستانه روابط سرد بین چین و ویلنیوس باشد. برخی از این مشکلات به دلیل به رسمیت شناختن تایوان توسط لیتوانی است. این امر باعث شد چین سفیر لیتوانی خود را فراخواند. همین اتفاق برای سفیر لیتوانی در چین افتاد.

در بیانیه ای رسمی از شیائومی ، این شرکت اعلام کرد که در حال بررسی نتایج مطالعه لیتوانیایی است. شیائومی یک متخصص امنیتی شخص ثالث مستقل را برای ارزیابی نقاط گزارش NCSC استخدام می کند. با این حال ، استخدام متخصص امنیتی توسط شیائومی هویت وی را فاش نکرد. اما ما معتقدیم که این متخصص یک اروپایی با تجربه و حرفه ای است. در همین حال ، شیائومی گفت که سرویس MiAdBlocklist آن ، که در بیانیه لیتوانی ذکر شده است ، بسیاری از برنامه های تبلیغاتی را تعطیل می کند. این سرویس کاربران را از محتوای جنسی ناخواسته و سایر تبلیغات محافظت می کند تا مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود.

دولت لیتوانی مدعی است که شیائومی یک لیست سیاه ویژه برای کلمات کلیدی دارد. کلمات موجود در این لیست در گوشی های شیائومی سانسور می شوند. این لیست سیاه احتمالاً مطابق با قوانین پکن است. با این حال ، شیائومی اصرار دارد که سیاست های شرکت با قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران مطابقت دارد.

نظر شما در مورد استخدام کارشناس امنیتی شیائومی چیست؟ فکر می کنید حق با کدام طرف است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا