اخبار فناوری

شیائومی در سه ماهه سوم سال 2022 به پرفروش ترین برند موبایل در بازار هند تبدیل شد

شیائومی مدتی است که یک برند محبوب در بازار گوشی های هوشمند هند بوده است. با این حال، اخیراً جایگاه خود را از دست داده و سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند هند مقام اول را به خود اختصاص داده است. گزارش اخیر Canalys نشان می دهد که شیائومی در سه ماهه سوم سال 2022 به پرفروش ترین برند موبایل در بازار هند تبدیل شد و موقعیت خود را دوباره به دست آورد.

پرفروش ترین برند موبایل در بازار هند

در بازار هند، شیائومی در سه ماهه سوم 9.2 میلیون گوشی هوشمند فروخت و 21 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. البته این آمار شامل فروش برند پوکو نیز می شود.

علاوه بر شیائومی، سامسونگ، ویوو و اوپو به ترتیب در رتبه های دوم، سوم و چهارم قرار دارند. این برندها به ترتیب 8.1 میلیون دستگاه (18 درصد)، 7.3 میلیون دستگاه (16 درصد) و 7.1 میلیون دستگاه (16 درصد) فروخته اند. برند نسبتا جدید Realme با فروش 6.2 میلیون دستگاه (14 درصد) در جایگاه پنجم قرار گرفت.

فروش گوشی های هوشمند در هند در سه ماهه سوم سال 2022 در مجموع 44.6 میلیون دستگاه بوده است که این رقم نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش داشته است و دلیل این کاهش در دسترس نبودن دستگاه محبوب در بازار ارزان است.

تحلیلگر Canalys اشاره می‌کند که سهم بازار دستگاه‌های ارزان‌قیمت امسال به دلیل تورم کاهش یافته است، در حالی که بخش متوسط ​​تا بالا به لطف تبلیغات تهاجمی نسبتاً بهتر عمل کرده است.

برندهای OnePlus و iQOO دو برند مهمی هستند که باعث رشد فروش تلفن های همراه میان رده در این دوره شدند. مدل های پرچمدار، به ویژه پرچمداران نسل قدیمی، پس از کاهش قیمت، تقاضای زیادی را تجربه کرده اند. Samsung Galaxy Z Fold 3، سری Galaxy S22 و Apple iPhone 13 در صدر لیست پرچمداران هند قرار دارند.

شیائومی در بهار امسال پس از کسب رتبه اول در بازار برای چندین فصل متوالی به رتبه دوم در هند سقوط کرد. سامسونگ جایگاه اول را به دست آورد، اما پیروزی آن کوتاه مدت بود.

شیائومی گوشی های هوشمند مقرون به صرفه را در هند می فروشد. این برند از سال 2017 در صنعت گوشی های هوشمند هند پیشتاز بوده است. سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2020 از شیائومی پیشی گرفت. با این حال، سامسونگ نتوانست رتبه اول را در سال 2021 حفظ کند. سال گذشته، شیائومی از سر گرفته شد.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در سه ماهه سوم سال 2022 در بازار موبایل هند چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا