اخبار فناوری

شرکت BOE اولین صفحه نمایش لپ تاپ 600 هرتزی را ارائه کرد

مشخصات دقیق آخرین نمایشگر BOE برای لپ تاپ ها هنوز نامشخص است. با این حال، روی کاغذ، این پنل قادر است نرخ تازه سازی 600 هرتز را دریافت کند که حداقل به اتصال DisplayPort 2.0 نیاز دارد. با دانستن اینکه انویدیا در نسل جدید کارت‌های گرافیک سری RTX 4000 به اتصال DP 1.4 پایبند است، ممکن است برای دیدن پنل 600 هرتزی در لپ‌تاپ‌ها چند سال دیگر صبر کنیم.

اولین نمایشگر لپ تاپ 600 هرتزی BOE

نرخ به روز رسانی 60 هرتز در صفحه نمایش لپ تاپ یک استاندارد کامل در این دستگاه ها برای بیش از یک دهه بود. اما با پیشرفت‌های GPU در چند سال گذشته که امکان صدها فریم در ثانیه را در برخی از عناوین رقابتی فراهم می‌کند، نرخ‌های تازه‌سازی نمایشگر اکنون در تلاش برای رسیدن به آن هستند. نمایشگرهای خوب قدیمی 1080p و FHD+ بدون نرخ رفرش بالا دیگر چندان جذاب نیستند، و هر سال تولیدکنندگان لپ تاپ سعی می کنند دستگاه های خود را با نرخ تازه سازی بالاتر ارتقا دهند، تا جایی که اکنون Alienware X17 R2 با نرخ رفرش 480 هرتز ارائه می دهد. بازی‌های AAA هنوز نمی‌توانند از گزینه صفحه‌نمایش با این نرخ تازه‌سازی بالا لذت ببرند، اما جمعیت رقابتی FPS به سرعت برای پنل‌های بازی بالاتر فشار می‌آورند. در سال 2023 چه نرخ های تازه سازی دیوانه کننده ای را می توانیم ببینیم؟ سازنده نمایشگر چینی BOE فکر می کند بازار برای 600 هرتز آماده است.

BOE امسال در کنفرانس جهانی صنعت سرگرمی این گوشی دارای فناوری‌های مختلف نمایشگر بود، از یک پنل گیمینگ فوق عریض 34 اینچی Mini-LED با نرخ تازه‌سازی 165 هرتز تا یک صفحه نمایش گوشی هوشمند تاشو به شکل Z و حتی یک صفحه نمایش 16 اینچی با نرخ تازه‌سازی 600. هرتز متاسفانه مشخصات دقیق این پنل لپ تاپ در هاله ای از ابهام باقی مانده است. در حالی که OLED ها امسال از 165 هرتز به 240 هرتز رسیده اند، بسیار بعید است که BOE بتواند نرخ تازه سازی را برای استفاده از لپ تاپ دو برابر کند. اکثر نمایشگرهای بازی سریع از پنل های TN یا IPS استفاده می کنند، بنابراین BOE می تواند از هر دو استفاده کند. همچنین، وضوح این پنل احتمالاً خیلی بالا نیست، شاید FHD یا FHD+، با توجه به اینکه نسبت تصویر در لپ تاپ نشان داده شده در رویداد شرکت به نظر می رسد 16:10 باشد.

اولین نمایشگر لپ تاپ 600 هرتزی BOE

اولین نمایشگر لپ تاپ 600 هرتزی BOE

در حالی که نمایشگرهای با نرخ تازه سازی بالا مطمئناً می توانند به استراتژی های بازاریابی لپ تاپ کمک کنند، شایان ذکر است که پنل 27 اینچی 500 هرتز BOE که در اوایل سال 2021 اعلام شد هنوز به صورت تجاری پیاده سازی نشده است. در آن زمان، BOE گفت 500 هرتز از طریق اتصال 8 طرفه eDP امکان پذیر است، اما همانطور که Tom’s Hardware اشاره می کند، یک تصویر 1080p با نرخ نوسازی 600 هرتز در عمق رنگ 8 بیتی روی اتصالات فعلی eDP 1.4 کار نخواهد کرد.

DisplayPort 2.0 یک فناوری جا افتاده است و DP 2.1 نیز توسط آخرین کارت های Radeon 7000 AMD پشتیبانی می شود، اما انویدیا حداقل در آخرین کارت های دسکتاپ RTX 4000 به DP 1.4 چسبیده است و نسخه های قابل حمل این کارت گرافیک احتمالاً این کار را نمی کنند. از DP 2.0 نیز پشتیبانی نمی کند. با در نظر گرفتن همه چیز، به نظر می رسد که ما هنوز چند سال با دیدن دستگاه های تجاری با نمایشگرهای 600 هرتز فاصله داریم.

نظر شما در مورد اولین صفحه نمایش لپ تاپ 600 هرتزی BOE چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا