اخبار فناوری

شبکه اجتماعی Bluesky برای آزمایش در دسترس است: شبکه اجتماعی بنیانگذار توییتر

جک دورسی که موسس و مدیرعامل سابق توییتر بود، به تازگی شبکه اجتماعی جدیدی را راه اندازی کرده است که کاملا شبیه توییتر است. نام این شبکه اجتماعی «آبی آسمان» یا آسمان آبی انتخاب شد و قرار است فضای بازتری برای اظهار نظر در فضای مجازی باشد. اخیراً شبکه اجتماعی Bluesky به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفته است و کاربران خوش شانس می توانند کمی زودتر به شبکه اجتماعی موسس توییتر مراجعه کنند.

شبکه اجتماعی آسمان آبی

شبکه اجتماعی Bluesky اکنون در نسخه بتای بسته در اپ استور اپل در دسترس است. این برنامه در حال حاضر فقط با دعوتنامه قابل دسترسی است.

اگر می خواهید به لیست انتظار برای دسترسی به شبکه اجتماعی Blue Sky بپیوندید، می توانید از این لینک استفاده کنید:

🔷پیش ثبت نام شبکه اجتماعی BlueSky 🔷

بر اساس گزارش ها، اپلیکیشن Bluesky شباهت زیادی به توییتر دارد. با این حال، از جمله تفاوت های جزئی مانند عبارت “چه خبر؟” به جای “چه خبر است؟” خواهد بود

یک فرآیند ساده برای ایجاد یک پست، که می تواند شامل عکس باشد، با انتخاب دکمه افزودن انجام می شود.

به غیر از آن، دارای ویژگی های آشنا مانند یافتن و دنبال کردن کاربران و مشاهده پست های آنها در جدول زمانی صفحه اصلی است. از اسکرین شات های این برنامه می بینید که تفاوت ظاهری چندانی با توییتر ندارد:

شبکه اجتماعی آسمان آبی

شبکه اجتماعی آسمان آبی

جالب اینجاست که Bluesky در سال 2019 به عنوان یک پروژه جانبی با بودجه توییتر شروع به کار کرد. دورسی، که از بنیانگذاران توییتر بود و هنوز در ابتدای برنامه مدیرعامل بود، آن را جایگزینی بازتر برای توییتر متمرکز می دانست.

Bluesky سپس در سال 2021 منحل شد. دورسی گفت که او معتقد است رسانه های اجتماعی باید عاری از کنترل شرکت ها یا دولت باشند و فقط نویسندگان باید قدرت حذف محتوای رسانه های اجتماعی خود را داشته باشند.

علیرغم این باور، او گفت که تصمیم توییتر برای قطع دسترسی دونالد ترامپ به توییتر به دنبال نقش او در تحریک شورش های 6 ژانویه “تصمیم درستی” بود.

با این حال، او همچنین نگران سابقه خود در به خطر انداختن “اینترنت آزاد و باز جهانی” بود.

اینکه آیا کاربران توییتر توجه کافی به Bluesky (یا سایر پلتفرم‌ها) برای ایجاد تفاوت معنادار در رسانه‌های اجتماعی دارند یا خیر، سوالی است که پاسخ نامشخصی دارد.

با این حال، بسیاری از کاربران و برندها از تصمیمات ایلان ماسک در توییتر ناراضی هستند و شاید اگرچه Bluesky ممکن است خوب به نظر برسد، برخی از کاربران تمایل به تغییر آن را داشته باشند.

نظر شما چیست در دنیای فناوری، آیا می توان یک شبکه اجتماعی موفق را فروخت، سپس یک پلتفرم مشابه ایجاد کرد و دوباره منتظر موفقیت مشابه بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا