اخبار فناوری

شایعه شده است که امتیاز بنچمارک Qualcomm Snapdragon 8 3G GeekBench عملکرد بهتری نسبت به Apple A16 نشان می دهد.

هنوز برای صحبت در مورد اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام خیلی زود است. اخیراً کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 و اگر همه چیز طبق روال جدید این شرکت پیش برود، باید Snapdragon 8 Plus Gen 2 را در اواخر بهار 1402 ببینیم. در واقع، ما حدود 10 ماه با Snapdragon 8 Gen 3 فاصله داریم. با این حال، امتیاز بنچمارک GeekBench از اسنپدراگون کوالکام 8 Gen 3 عملکرد بهتری نسبت به Apple A16 نشان می دهد.

نتیجه بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 8 نسل 3

نتیجه بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 8 نسل 3

نتیجه بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 8 نسل 3

یک حساب کاربری Weibo تصویری از نتایج بنچمارک Geekbench را منتشر کرده است که به تراشه پرچمدار آینده کوالکام یعنی Snapdragon Gen 3 نسبت داده شده است.

همانطور که مشاهده می کنید، در تست تک هسته ای، اسنپدراگون 8 نسل 3 امتیاز 1920 و در تست چند هسته ای امتیاز 6236 را کسب کرده است. برای مقایسه باید گفت که تراشه پرچمدار فعلی اپل یعنی A16 Bionic در تست تک هسته ای 1870 امتیاز و در تست چند هسته ای 5380 امتیاز کسب کرده است. بنابراین در مقایسه با اپل A16، عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 3 به ترتیب 3 و 15 درصد در تست های تک هسته ای و چند هسته ای بهتر است.

ما همچنین یک وعده کاملا مبهم از بهبود 20 درصدی مصرف انرژی نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام را می شنویم که بدون ارائه شواهد خاصی به آن اشاره شد.

البته، این واقعیت که تراشه پرچمدار بعدی کوالکام بهتر از تراشه پرچمدار فعلی اپل است که در آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس استفاده شده است، اصلاً عجیب به نظر نمی رسد. با این حال، در زمان عرضه رسمی، این 2 تراشه از نظر فنی 1 سال فاصله دارند.

بر اساس گزارش دیگری در Weibo، Snapdragon 8 3G ظاهراً با یک پردازنده 10 هسته ای عرضه می شود که 3 کلاستر به شرح زیر ارائه می دهد:

  1. 1- یک هسته پردازنده اصلی
  2. 2- پنج هسته پردازنده با کارایی بالا
  3. 3- چهار هسته CPU با مصرف برق بهینه

نطر شما چی هست؟ اولین شایعه اسنپدراگون 8 نسل 3 را چگونه می بینید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا