اخبار فناوری

شایعه استفاده از تراشه های Kirin در سری P60 توسط هواوی تکذیب شده است

اگر به خاطر داشته باشید، زمانی که هواوی هنوز تحریم نشده بود و یکی از پرفروش ترین برندها محسوب می شد، از تراشه های خود با نام Kirin استفاده می کرد. با تحریم این شرکت توسط آمریکا، دیگر امکان توسعه این تراشه ها وجود نداشت. حالا شایعه استفاده از تراشه های Kirin در سری P60 توسط هواوی تکذیب شده است. با مایفون مگ با

شایعه استفاده از تراشه های Kirin در سری P60 توسط هواوی تکذیب شده است

در سال 2020، دقیقاً یک سال پس از روزی که ایالات متحده هواوی را در لیست سیاه قرار داد، وزارت بازرگانی ایالات متحده قانون صادرات جدید تراشه ها را تغییر داد. قانون جدید از تولید تراشه‌هایی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، از عرضه تراشه به هواوی جلوگیری می‌کند. حتی تراشه‌های Kirin خود این شرکت که توسط واحد تولید تراشه HiSilicon این شرکت طراحی شده‌اند، به دلیل قوانین جدید صادرات نمی‌توانند در اختیار شرکت قرار گیرند. کوالکام سپس مجوزی از ایالات متحده دریافت کرد تا نسخه های 4G آخرین تراشه خود را به هواوی عرضه کند.

سرانجام، هواوی ذخایر تراشه‌های Kirin خود را دوباره پر کرد و ایالات متحده به کوالکام اجازه داد تا تراشه‌های قدرتمند نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس را به این شرکت عرضه کند، اما این تراشه‌ها برای کار با سیگنال‌های 4G طراحی شده‌اند. بله، میت 50 و میت 50 پرو که اخیرا معرفی شده اند، با این چیپست ها عرضه می شوند، به این معنی که اتصال 5G ندارند، اما یک راه حل وجود دارد. شرکتی به نام Soyealink یک کیس برای سری Mate 50 می فروشد که به تلفن ها اجازه می دهد به سیگنال های 5G متصل شوند.

شایعه استفاده از تراشه های Kirin در سری P60

قیمت جعبه ها 113 دلار است و اتصالات 5G از شبکه های مستقل زیر 6 گیگاهرتز را برای همه مدل های سری میت 50 ارائه می دهد. شایعه شده بود که چیپست Kirin هوآوی در سال 2023 باز می گردد، اما در بیانیه ای در صفحه Weibo این شرکت (یک سایت رسانه اجتماعی مستقر در چین)، هوآوی عرضه چیپست جدید موبایل Kirin را در سال آینده رد کرد. .

در ماه جولای شایعه شده بود که تراشه Kirin جدید برای سری P60 پرچمدار سال 2023 و ظاهراً قرار بود با استفاده از فرآیند تولید 14 نانومتری ساخته شود. این تراشه ها می تواند توسط بزرگترین سازنده تراشه چین یعنی SMIC تولید شود. این کارخانه تراشه می تواند به صورت تصادفی به سفارشات هواوی با فرآیند تولید زیر 14 نانومتر پاسخ دهد. هرچه گره فرآیند کوچکتر باشد، اندازه ترانزیستور کوچکتر می شود و به تعداد بیشتری از آنها اجازه می دهد در داخل یک تراشه قرار بگیرند و در نتیجه قدرت و ظرفیت بیشتری دارند.

شایعه استفاده از تراشه های Kirin در سری P60

سال آینده، اپل ممکن است از تراشه A17 Bionic در مدل‌های آیفون 15 پرو که با استفاده از گره فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند، استفاده کند. اگر هواوی سعی کند با تراشه 14 نانومتری با اپل رقابت کند، مطمئناً از آن عقب خواهد ماند. بنابراین منطقی است که هواوی این موضوع را رد کند، زیرا استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون 4G تا زمانی که ایالات متحده تحریم‌های خود علیه هواوی را لغو نکند، بسیار بهتر است. این تراشه‌های کوالکام با استفاده از فرآیند ساخت 5 نانومتری پیشرفته TSMC ساخته شده‌اند که معمولاً 4 نانومتری نامیده می‌شود (همانطور که A16 Bionic در مدل‌های آیفون 14 پرو استفاده می‌شود).

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaهمانطور که Android Police اشاره کرد، یکی دیگر از مشکلات مهم دیگر در می 2019 به وجود آمد، زمانی که قرار گرفتن هوآوی در لیست نهادهای تحریم شده باعث شد این شرکت نتواند با معمار تراشه ARM کار کند و نتواند از آن استفاده کند. این بخشی از مشکلات تولید تراشه هواوی است که اغلب نادیده گرفته می شود. اگر به خاطر داشته باشید، ایالات متحده به کوالکام چراغ سبز نشان داد تا تراشه های 4G را به هواوی بفروشد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا