اخبار فناوری

سیم کارت iSIM یا Embedded چیست؟ سیم کارت 1 میلی متری به جای سیم کارت داخلی یا سیم کارت داخلی

این یک سال و دو ماه پیش بود سیم کارت میکنم توسط کوالکام معرفی شد. به طور خلاصه باید گفت که از این فناوری برای ادغام سیم کارت با تراشه موبایل استفاده می شود. این بار در کنگره جهانی موبایل، کوالکام دوباره بر این فناوری تاکید کرده و در مورد سیم کارت 1 میلی متری که جایگزین eSIM (یا سیم کارت یکپارچه) می شود صحبت می کند.

iSIM

شاید شنیده باشید که e-SIM مخفف Electronic Sim card یا Electronic Sim است که کاملا اشتباه است و در واقع برای مخفف Embedded Sim یا سیم کارت داخلی استفاده می شود.

در اینجا و قبل از اینکه به اشتباه iSIM را به عنوان سیم اینترنت تصور کنید، بهتر است بدانید که منظور از سیم کارت مجتمع یا سیم کارت یکپارچه است. یکپارچه با چه؟ تعبیه شده در یک تراشه یا SoC که معمولاً به آن CPU می گویند. در واقع، CPU خود بخشی از SoC یا System on Chip است.

شما باید آن تراشه را بشناسید اسنپدراگون 8 نسل 1 همچنین دارای پشتیبانی داخلی iSIM برای اتصال مستقیم به شبکه های تلفن همراه است. با این حال، در MWC 2023، کوالکام بر حضور این ویژگی در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تمرکز کرده است.

سیر تحول سیم کارت از سال 1375 تا امروز

سیر تحول سیم کارت از سال 1375 تا امروز

هدف از ارائه iSIM چیست؟

یکی از اهداف اصلی و مهم را می توان کاهش مساحت اشغالی و کاهش مصرف انرژی دانست. ابعاد نانو سیم کارت 12.3 در 8.8 میلی متر است، اما کل مساحت اشغال شده توسط iSIM در داخل SoC 1 میلی متر مربع است.

به این ترتیب فضای اضافی برای سیم کارت فیزیکی داخل دستگاه دیگر اشغال نمی شود. علاوه بر این، وجود ماژول سیم کارت خارجی می تواند مصرف برق را افزایش دهد. هنگامی که این قسمت در تراشه یکپارچه شود، مصرف برق نیز کاهش می یابد.

مشخص نیست چه زمانی صنعت و کاربران از این فناوری جدید استقبال خواهند کرد. در حال حاضر همین eSIM که نسل قبلی iSIM محسوب می شود، فراگیر نشده و تنها اپل در اقدامی جسورانه، آیفون های فروخته شده در آمریکا را بدون سیم کارت فیزیکی و تنها با eSIM عرضه می کند.

نطر شما چی هست؟ منتظر iSIM هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا