اخبار فناوری

سیستم عامل Wear OS 4 گوگل برای ساعت‌های هوشمند رسماً معرفی شد

کمپانی گوگل درجریان رویداد I/O 2023 خود، از نسخه جدید سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند با نام Wear OS 4 رونمایی کرد. طبق اطلاعات اعلام‌شده، گفته می‌شود این نسخه دارای اپلیکیشن‌های Gmail و Google Calendar برای ساعت‌های هوشمند خواهد بود و از واچ‌فیس‌های جدید با شخصی‌سازی فراوان بهره می‌برد.

سیستم عامل Wear OS 4 گوگل

Wear OS 3 دو سال پیش در I/O معرفی شد و گوگل اکنون آن را با Wear OS 4 مبتنی‌بر اندروید 13 به‌روزرسانی کرده است. معرفی این نسخه از سیستم‌عامل همراه به‌صورت انتشار یک تیزر بوده که عملکردهای آن را نشان می‌دهد.

Wear OS 4 قابلیت‌های backup و restore را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد داده‌ها و تنظیمات را از یک ساعت قدیمی به ساعت جدید خود به‌صورت ایمن انتقال دهید. همچنین اگر درحال تنظیم ساعت از تلفن خود هستید، هرگونه مجوزی که به تلفن خود اعطا کرده‌اید به‌طور خودکار منتقل می‌شود.

یکی از جنبه‌های مهم عمر طولانی‌تر باتری در Wear OS 4، «فرمت واچ‌فیس‌ها» است. این یک فرمت XML برای طراحی ظاهری و رفتار واچ‌فیس‌ها است که توسط سامسونگ ساخته شده است. این بدان معناست که هیچ کد اجرایی در ایجاد واچ‌فیس وجود ندارد و هیچ کدی در APK واچ‌فیس شما تعبیه نشده است.

سیستم عامل Wear OS 4 گوگل

سیستم عامل Wear OS 4 گوگل

Wear OS “از منطق لازم برای رندر کردن واچ‌فیس بهره می‌برد تا دیگر نگران بهینه‌سازی کد یا عملکرد باتری نباشید.” بنابراین این حالت منجر به نگهداری و به‌روزرسانی کمتر در مقایسه با کتابخانه Jetpack Watch Face می‌شود. حالت‌های جدید شخصی‌سازی واچ‌فیس مستقیماً بخشی از Wear OS خواهد بود. برای مثال، برای بهره‌مندی از بهبود عملکرد یا مصرف باتری یا دریافت آخرین نسخه، دیگر نیازی به آپدیت واچ‌فیس خود ندارید.

Wear OS 4 “اواخر امسال” منتشر می‌شود و گوگل در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از آن را ارائه خواهد کرد. این نسخه همچنین از امروز ازطریق شبیه‌ساز وارد پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان می‌شود.

گوگل Gmail و Calendar را در اواخر امسال به Wear OS می‌آورد. سرویس گیرنده ایمیل به شما این امکان را می‌دهد که صندوق ورودی خود را مرور کرده، ایمل‌ها را بخوانید، موارد موردعلاقه خود علامت بزنید و به‌سرعت پاسخ دهید. Google Calendar یک نمای برنامه زمانی ارائه می‌کند که شبیه به نسخه تلفن همراه با قابلیت پاسخگویی و تکمیل Google Tasks است.

در بخش اپلیکیشن‌های شخص ثالث، گوگل به واتس اپ برای Wear OS که از دوشنبه وارد نسخه بتا شده و همچنین Peloton اشاره می‌کند. Spotify نیز به‌زودی کاشی‌هایی را دریافت می‌کند که قابلیت‌های جدیدی را با خود به‌همراه دارد.

نظر شما درباره سیستم عامل Wear OS 4 گوگل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/11/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-wear-os-4-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا