اخبار فناوری

سیستم عامل Orange Pi مبتنی بر هارمونی او اس و اندروید برای لپ تاپ ها معرفی شده است

پی نارنجییک شرکت نرم افزاری مستقر در Shenzhen Xulong، به تازگی از سیستم عامل جدید لپ تاپ مبتنی بر اندروید خود رونمایی کرده است. سیستم عاملی که اخیرا معرفی شده شباهت زیادی به ترکیبی از ویندوز و اندروید دارد زیرا اگرچه مبتنی بر اندروید است، اما ظاهری شبیه به ویندوز دارد. Orange Pi همچنین تمام ویژگی های اساسی که یک سیستم عامل دسکتاپ باید داشته باشد را ارائه می دهد.

سیستم عامل Orange Pi

صفحه کلید Orange Pi 800 PC با آخرین نسخه این سیستم عامل سازگاری دارد. علاوه بر این، پشتیبانی Orange Pi 5 SBC به زودی معرفی خواهد شد. سیستم عامل Orange Pi مبتنی بر اندروید 12 است. با این حال، در حال حاضر اندروید 12 SDK برای چیپست RK3399 موجود نیست، بنابراین ممکن است این برند در هنگام اعلام مشخصات سیستم عامل خود اشتباه کرده باشد. سال آینده، این شرکت قصد دارد تا Orange Pi OS (OH)، یک نوع Open Harmony، و همچنین Orange Pi OS (Arch)، یک نسخه Arm از Arch Linux را توسعه دهد.

سیستم عامل Orange Pi

سیستم عامل Orange Pi

این شرکت می گوید هدف اولیه از ایجاد سیستم عامل Orange Pi، ارائه یک تجربه کاربری راحت و یکپارچه برای مشتریان، به ویژه آنهایی بود که با ویندوز و macOS (دو سیستم عامل محبوب ترین دسکتاپ ها) تجربه داشتند. با توجه به اینکه این سیستم عامل بر پایه اندروید ساخته شده است، کاربران آن نیز می توانند از طیف وسیعی از برنامه های موجود بهره مند شوند.

در مورد نکات برجسته Orange Pi OS، این سیستم عامل در واقع تجربه ای شبیه به ویندوز را با رابط کاربری ارائه می دهد که ظاهر کلی مشابهی دارد. این سیستم عامل همچنین دارای قابلیت های پیچیده و منحصربفرد مدیریت حریم خصوصی است. همچنین با فروشگاه Google Play از قبل بارگذاری شده است و به کاربران امکان دسترسی آسان به طیف گسترده ای از برنامه ها را می دهد. این شرکت همچنین اعلام کرد که به زودی قابلیتی را معرفی خواهد کرد که به کاربران امکان می دهد به سرعت بین سبک ها و تم های الهام گرفته از ویندوز و macOS جابجا شوند.

نظر شما در مورد سیستم عامل Orange Pi چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا