اخبار فناوری

سیستم عامل خودرو اپل توسط این شرکت توسعه داده شده است

پروژه Apple Car یکی از مهمترین پروژه هایی است که این شرکت در طول عمر خود توسعه داده است. این پروژه تاکنون مورد توجه قرار گرفته است، اما گزارش هایی از تلاش شرکت ها برای طراحی سیستم عامل برای خودروهای اپل منتشر شده است. با مایفون مگ با من بودن.

سیستم عاملی برای خودروهای اپل طراحی خواهد شد

نام خودروی مرموز اپل مدت هاست که در شایعات و اخبار تایید نشده به گوش می رسد. به نظر می رسد شایعه جدیدی در فضای مجازی منتشر شده است که ما را به یاد خودروی این شرکت می اندازد. AppleInsider گزارش می دهد که اپل احتمالاً قصد دارد یک سیستم عامل اصلی تعبیه شده طراحی و توسعه دهد که توسط خودروهای خودران این شرکت استفاده می شود. این تقریباً مشابه سیستم تسلا است که دستورات رانندگی را اجرا می کند.

بنابراین به نظر می رسد که Apple Car احتمالاً یک سیستم عامل داخلی برای خود دارد. البته این شایعه زیاد ما را شگفت زده نمی کند، اگر به آن فکر کنید، مطمئناً می دانید که اپل باید از سیستم عامل اصلی تعبیه شده خود برای Apple Car استفاده کند. و نه از طریق راه حل های شرکت های دیگر. با این حال، ممکن است فکر کنید که Apple Car ممکن است با نسخه توسعه یافته Car Play عرضه شود، اما به دلیل تناقض با شایعه جدید کمی بعید به نظر می رسد.

سیستم عامل ماشین اپل

به گفته منابع نزدیک به Digitimes، اپل به طور خاص در حال توسعه یک سیستم عامل است که ظاهراً یک سیستم عامل اصلی جاسازی شده مانند تسلا خواهد بود. شاید از خود بپرسید که چه چیزی آن را شبیه تسلا می کند؟ شباهت اصلی با سیستم تسلا این است که یک سیستم واحد باید بتواند تمام جنبه های خودرو را کنترل کند. این جنبه‌ها ممکن است شامل ویژگی‌های رانندگی مانند ناوبری و کنترل خطوط، یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ها و کنترل آب و هوا و سایر ویژگی‌ها باشد.

با این حال، چنین سیستمی با سیستم عامل تسلا متفاوت خواهد بود زیرا به طور کامل توسط این شرکت توسعه نیافته است. به نظر می‌رسد که یک بیلد سفارشی از لینوکس اوبونتو در این سیستم‌عامل استفاده شده است. علاوه بر این، منابع دیجی‌تایمز همچنین ادعا می‌کنند که یک شرکت کره‌ای به توسعه سنسورهای داخل خودرو که بخشی از DCU خواهد بود، کمک خواهد کرد. برای کسانی از شما که کنجکاو هستند، واحد کنترل دامنه اساساً یک واحد کامپیوتری است که بر کنترل طیف خاصی از عملکردهای وسیله نقلیه تمرکز دارد و معمولاً عملکردهای محاسباتی بیشتری دارد.

تصاویر احتمالی پروژه Apple Car بر اساس پتنت های این شرکت منتشر شده است

در مورد Apple Car، یک DCU می تواند برای پردازش داده های ارائه شده توسط سنسورهای خودرو، مانند سنسور دوربین یا LiDAR استفاده کنید. بنابراین اساساً این گزارش نشان می دهد که اپل در حال توسعه چیزی شبیه به نوعی سیستم “carOS” است. اما مهم است بدانید که این اطلاعات در حالی منتشر می شود که گزارش های دیگر ادعا می کنند که پروژه Apple Car می تواند متوقف شود. همانطور که شایعاتی مانند تیم پروژه Apple Car منحل شد.

اپل به تازگی یک تراشه آزمایشی برای خودروی خود سفارش داده است

البته منابع دیگر مدعی هستند که تاریخ عرضه این خودرو برای سال 2025 چندان عجیب و دور از ذهن نیست. نکته مهمی که در اینجا در مورد این گزارش باید به آن اشاره کرد این است که اگرچه Digitimes از نظر اطلاعات تامین سخت افزار بسیار قوی و قابل اعتماد بوده است، اما ممکن است از نظر پیش بینی برنامه های اپل کمتر قابل اعتماد باشد، بنابراین وقتی می خواهید اخبار را بخوانید، به خاطر داشته باشید. که می تواند چیزی شبیه رویای یک ماشین اپل باشد.

پروژه Apple Car مدیر فنی خود را از دست داد

به گزارش سایت خبری فون آرنا، Apple Car هنوز یک پروژه کاملاً مرموز است، اما شایعات زیادی وجود دارد و اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا این خودرو از سایه بیرون بیاید، اما چیزهای زیادی برای هیجان وجود دارد. طبق گزارش اخیر یک شرکت کره ای، سفارش تراشه آزمایشی را از اپل دریافت کرده است. با این حال، این سفارش برای تراشه نهایی نیست، زیرا مطمئناً توسط شریک اپل TSMC انجام خواهد شد. این شرکت همچنین مسئول تولید تراشه های سری A و سری M اپل است.

در عوض، به نظر می رسد سفارشی که به یک شرکت نیمه هادی و آزمایشی کره جنوبی داده شده است مربوط به ماژول های موجود در تراشه باشد. گزارش شده است که این شرکت در حال کار بر روی یک تراشه حالت خلبان خودکار است که اساساً مشابه تراشه ای است که عملکرد فرمان خودکار را در ماشین های تسلا انجام می دهد. بنابراین، به نظر می رسد که اپل واقعاً به فکر یک چیپ برای نیرو دادن به خودروهای خود است. نظر شما در این مورد چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا