اخبار فناوری

سیستم عامل اندروید تی وی 13 رسما معرفی شد

سیستم عامل اندروید تی وی 13 اکنون رسماً منتشر شده است، اما احتمالاً نباید انتظار داشته باشید که به این زودی ها آن را در محصولات مشاهده کنید. این عرضه بیش از هر چیز دیگری یک مشکل توسعه‌دهنده است، زیرا به‌روزرسانی‌های Android TV نسبت به نسخه‌های به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید کندتر هستند. حتی دستگاه‌های کروم کست خود گوگل نیز در اوایل سال جاری Android TV 12 را دریافت کردند.

سیستم عامل اندروید تی وی 13

حتی اگر امروز این به‌روزرسانی را دریافت کنید، بعید است که متوجه تغییرات عمده‌ای شوید. در این به روز رسانی، بیشتر موارد جدید مربوط به زیرساخت هستند و توسعه دهندگان را هدف قرار می دهند. رابط کاربری در اصل یکسان است.

سیستم عامل اندروید تی وی 13

سیستم عامل اندروید تی وی 13

یکی از تغییرات فریم ذکر شده را می توان در وضوح قابل تنظیم توسط کاربر و نرخ رفرش در محصولاتی که از HDMI پشتیبانی می کنند مشاهده کرد. صرفه جویی در انرژی در سطح سیستم عامل بهبود یافته است، از جمله روش هایی اضافه شده است که به دستگاه اجازه می دهد در صورت تغییر سیگنال HDMI به چیزی جدید، پخش را متوقف کند. API های AudioManager اکنون از مسیرهای صوتی پیش بینی برای فرمت های صوتی و بلندگوهای واجد شرایط پشتیبانی می کنند.

در Android TV 13، یک API طرح‌بندی صفحه کلید جدید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد طرح‌بندی زبان‌های مختلف را برای صفحه‌کلیدهای خارجی انتخاب کنید. همچنین تغییراتی در نحوه نقشه برداری دکمه های صفحه کلید و کنترلر وجود دارد، مخصوصا برای استفاده توسط توسعه دهندگان بازی.

حریم خصوصی و دسترسی نیز بهبود یافته است. حالات سوئیچ بی‌صدا (در صورت وجود) اکنون در کنترل‌های حریم خصوصی سیستم نمایش داده می‌شوند و کنترل‌های کاربر جدیدی برای دسترسی به میکروفون نرم‌افزار Assistant وجود دارد.

همانطور که گفتیم، بعید است به این زودی Android TV 13 را در دستگاه خود مشاهده کنید، اما اگر یک توسعه دهنده هستید، اکنون می توانید از نسخه کامل سیستم عامل در ADT-3 SDK یا شبیه ساز Android برای تلویزیون خود استفاده کنید. . .

تلویزیون هوشمند با سیستم عامل اندروید را ترجیح می دهید یا سیستم عامل های دیگر؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا