اخبار فناوری

سونی Xperia 1 V با اسنپدراگون 8 نسل 2 و ترکیب دوربین قدرتمند رسماً معرفی شد

گوشی‌های اکسپریا سونی مدت‌هاست که به‌عنوان دستگاه‌های منتخب برای عکاسان و علاقه‌مندان به صدا شهرت پیدا کرده‌اند. این تا حد زیادی به‌دلیل ویژگی‌هایی مانند پردازش تصویر پیشرفته در حالت دستی، جک 3.5 میلی‌متری صدا، پشتیبانی از انواع استانداردهای صوتی و اتصال با دوربین‌های آلفا این شرکت است. اکنون، سونی نسل جدید گوشی پرچمدار خود با نام Xperia 1 V را به‌صورت رسمی معرفی کرده است که علاوه‌بر تمامی موارد فوق، از سخت‌افزار به‌روز و قدرتمند درکنار ترکیب دوربین عالی و طراحی کلاسیک و خاص خود بهره می‌برد.

سونی Xperia 1 V

نمایشگر Sony Xperia 1 V ابعاد 6.5 اینچی دارد و علاوه‌بر حفظ روزولوشن 4K، رفرش‌ریت آن نیز تا 120 هرتز به‌روز می‌شود. این گوشی موتور X1 برای موبایل را از نسل جدید خود به ارث برده است که هدف آن افزایش کیفیت ویدیوها با برخی پیشرفت‌های نرم‌افزاری هوشمندانه است. برای محافظت بیشتر، این دستگاه به گوریلا گلس Victus 2 مجهز شده است و دارای فریم کلاسیک در اطراف نمایشگر برای تعبیه دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.9 اینچی آن است.

سونی Xperia 1 V

سونی Xperia 1 V

قسمت پشتی این دستگاه نیز با گوریلا گلس Victus 2 پوشیده شده است و دارای پوشش منحصربه‌فردی می‌باشد که شبیه هیچ گوشی دیگری نیست. همراه با لبه‌ی کناری با بافت خاص خود، در دسترس گرفتن Xperia 1 V بسیار راحت‌تر از نسل‌های پیشین است. همچنین استفاده از گواهینامه IP65 و IP68 به این معنی است که شما نباید نگران گردوغبار و نفوذ آب در این گوشی باشید.

در داخل Xperia V یک چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده است. برخلاف تقریباً همه گوشی‌های هوشمند پرچمدار دیگر، گوشی سونی دارای یک اسلات کارت microSD است که به‌راحتی فضای ذخیره‌سازی آن را افزایش می‌دهد. سونی همچنین مشتاق است که دفع حرارت بیش از حد را که Xperia 1 IV از آن رنج می‌برد، بار دیگر تکرار نکند و بنابراین Xperia 1 V با حجم صفحه خنک‌کننده با 60 درصد مساحت بیشتر عرضه می‌شود.

ترکیب دوربین سونی Xperia 1 V

ترکیب دوربین سونی Xperia 1 V

در بخش دوربین، Xperia V به یک سنسور کاملاً جدید 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.35 اینچ برای لنز اصلی خود مجهز شده است که 70 درصد بزرگتر از حسگر تصویر Xperia 1 IV می‌باشد. این سنسور درحقیقت یک حسگر تصویر 52 مگاپیکسلی چندوجهی است، یعنی دارای نسبت 4.3:3 بوده که در عکس‌های ثابت نسبت 4:3 و در ویدیوها در حالت 16:9 ثبت می‌کند. بنابراین، درحالی‌که نمی‌توانید از وضوح کامل در هر یک از سناریوها استفاده کنید، در هر یک از موارد کمی برش تصویر را شاهد خواهید بود. شاید به یاد داشته باشید که نوکیا 808 PureView نیز از ترفند مشابهی استفاده می‌کرد.

اما Sony Xperia 1 V سنسور قدیمی FSI 808 را ندارد و درعوض به یک تصویربرداری مدرن BSI Quad-Bayer با پیکسل‌های مجزا 1.12 میکرومتری مجهز شده است که فناوری 4 به 1 را برای تولید عکس‌های 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 2.24 میکرومتر ترکیب می‌کند. اما چیزی که آن را واقعاً منحصربه‌فرد می‌سازد، ساختار پیکسلی است که فوتودیود و ترانزیستور را در دو لایه مجزا تقسیم می‌کند که به حداکثر رساندن مقدار نور جذب‌شده و کاهش نویز کمک می‌کند.

سونی ادعا می‌کند که حسگر جدید Xperia 1 V را قادر می‌سازد تا دو برابر بهتر از نسل قبلی خود در محیط‌های کم نور عمل کند. این شرکت همچنین درنهایت حالت شب را برای کمک به عکاسی در محیط‌های فوق‌العاده تاریک فعال کرده است.

با نگاهی فراتر از دوربین اصلی، پرچمدار جدید سونی همچنان همان لنز تله‌فوتو 85-125 میلی‌متری 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.3-F/2.8 را به‌همراه زوم پیوسته خود حفظ کرده است. همچنین یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر برای لنز 16 میلی‌متری فوق‌عریض با فوکوس خودکار در این گوشی تعبیه شده است. درنهایت، سونی سنسور TOF را از این دستگاه حذف کرده چراکه ادعا می‌کند الگوریتم‌های هوش مصنوعی در این مرحله آن‌قدر پیشرفته هستند که دیگر نیازی به استفاده از یک سنسور مجزا برای انجام وظایف تشخیص عمق تصویر نیست.

سونی برنامه‌های اختصاصی خود یعنی Photo Pro و Video Pro را نیز با رابط کاربری عمودی این گوشی به‌روز کرده است، درحالی‌که پخش‌کننده‌ها اکنون گزینه نظارت بر چت زنده را مستقیماً از نمایشگر گوشی دریافت می‌کنند.

در بخش صوتی، Sony Xperia 1 V بلندگوهای استریوی پیشرفته‌تری را با بلندی صدای بیشتر و باس غنی‌تر ارائه می‌کند. جک 3.5 میلی‌متری صدا برای کسانی که هنوز ترجیح می‌دهند از هدفون‌های سیمی استفاده کنند نیز حفظ شده است.

Sony Xperia 1 V از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی انرژی خود را تأمین می‌کند که از شارژ سیمی 30 واتی پشتیبانی کرده تا 50 درصد شارژ را در 30 دقیقه به‌دست آورد. این گوشی همچنین دارای شارژ بی‌سیم و بی‌سیم معکوس است و سونی وعده داده است که جدیدترین گوشی پرچمدار خود حداقل 80 درصد از ظرفیت باتری خود را پس از سه سال استفاده حفظ خواهد کرد.

سونی Xperia 1 V

سونی Xperia 1 V

Sony Xperia 1 V در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای پلاتینیوم و سبز خاکی از اواخر ماه آینده میلادی عرضه می‌شود و در بازارهای مشخصی در دسترس خواهد بود که جزئیات آن در آینده مشخص می‌شود. قیمت اکسپریا 1 مارک 5 در قاره اروپا 1399 یورو و در بریتانیا 1299 پوند خواهد بود. قیمت‌گذاری در ایالات‌متحده نیز به‌زودی تأیید خواهد شد.

نظر شما درباره گوشی پرچمدار سونی Xperia 1 V، طراحی و مشخصات آن چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/11/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-xperia-1-v-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-8-%D9%86%D8%B3%D9%84-2-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا