اخبار فناوری

سفر تیم کوک به ژاپن و قدردانی او از سونی برای توسعه سنسور دوربین پیشرفته برای آیفون

تیم کوک در جریان سفر اخیر خود به ژاپن، امروز به طور علنی از همکاری طولانی مدت سونی با اپل در ایجاد حسگرهای دوربین پیشرفته برای مدل های متوالی آیفون که بیش از یک دهه را در بر می گیرد، ادای احترام کرد.

سفر تیم کوک به ژاپن و قدردانی از سونی

برای موافقت یک توییت که در جریان بازدید از مرکز توسعه دوربین سونی در کوماموتو، ژاپن منتشر شد، همکاری موفق این شرکت با اپل برای ایجاد “سنسورهای دوربین پیشرفته برای آیفون” را تایید کرد و از تیم تاسیس تشکر کرد.

اپل معمولاً سازندگان قطعات سخت افزاری مورد استفاده در آیفون ها را فاش نمی کند، اما استفاده آن از سخت افزار دوربین سونی مدت هاست که توسط پیروان نزدیک زنجیره تامین این شرکت فاش شده است.

طبق گزارش ها، اپل از سنسور دوربین سونی برای آیفون 6 استفاده کرده است و کالبد شکافی های سخت افزاری بعدی توسط شرکت هایی مانند iFixit، اجزای ساخت سونی را در مدل های متوالی آیفون شناسایی کرد.

توییت کوک نشان می دهد که همکاری اپل با سونی همچنان قوی است و شایعات از هم اکنون به دخالت این شرکت ژاپنی در محصولات آینده اپل اشاره می کنند. به عنوان مثال، طبق گزارش نوامبر نیکیمدل های آیفون برای 15 سال آینده جدیدترین سنسورهای تصویر سونی مجهز خواهد شد.

سفر تیم کوک به ژاپن و قدردانی از سونی

سفر تیم کوک به ژاپن و قدردانی از سونی

در مقایسه با سنسورهای استاندارد، سنسور تصویر سونی سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر می کند و به دوربین اجازه می دهد تا نور بیشتری را برای کاهش نوردهی کم و بیش از حد دریافت کند. این نشریه ادعا کرد که سنسور دوربین جدید می تواند چهره افراد را حتی با نور پس زمینه قوی بهتر ثبت کند.

اپل در حال کار بر روی یک لنز تله فوتو پریسکوپی است که قابلیت‌های زوم اپتیکال آیفون 15 پرو را بهبود می‌بخشد و امکان زوم اپتیکال تا 10 برابر را برای مطابقت با برخی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار فراهم می‌کند. فناوری حسگر تصویر سونی احتمالاً برای دوربین عریض که اپل آن را دوربین “اصلی” آیفون می‌داند، استفاده خواهد شد. زیرا اپل عموما برای هر لنز از فناوری های متفاوتی استفاده می کند.

همچنین انتظار می‌رود سال آینده سونی یک نمایشگر OLED-on-Silicon (OLEDoS) که با نام میکرو OLED نیز شناخته می‌شود، برای نسل اول هدست واقعیت ترکیبی این شرکت عرضه کند.

نظر شما درباره سفر تیم کوک به ژاپن و قدردانی او از سونی برای توسعه سنسورهای عکس پیشرفته برای آیفون چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا