اخبار فناوری

سامسونگ گلکسی اس 23 در ایران ثبت نشده است؟ پایان گوشی های پرچمدار در ایران؟!

در حالی که واردات رسمی آیفون 14 همچنان ممنوع است و وضعیت ثبت نام محدود واردات مسافر مشخص نیست شایعه جدیدی در فضای مجازی دست به دست می شود مبنی بر اینکه در صورت صحت باید گفت که در حال ورود به پایان گوشی های پرچمدار در ایران هستیم. پیکان های زیادی در فضای مجازی با این مطالب وجود دارد گلکسی اس 23 سامسونگ در ایران ثبت نشده است. اما آیا این سخنان درست است؟

آیا گلکسی اس 23 در ایران ثبت می شود؟

تاریخچه ممنوعیت واردات نسل جدید آیفون پارادوکس عجیبی در تصمیمات مقامات عالی است. صحبت از نرخ بالای واردات آیفون در مقایسه با کل ارزهای اختصاص داده شده به این بازار است. این دلیل غیررسمی است رجیستری آیفون 14 فراهم کند

این در حالی است که مثلا آیفون 13 پرو مکس با بالاترین حافظه داخلی ممکن وارد شده و این مشکلی ندارد. اگر بخواهیم از منظر ارز محاسبه کنیم، واضح است که اینجا هیچ منطقی وجود ندارد زیرا تفاوت قیمت خاصی بین سری آیفون 13 و آیفون 14 وجود ندارد، اگر وجود داشته باشد، در برخی مدل ها تا 100 دلار می رسد.

یکی از دیگر احتمالات پشت عدم واردات رسمی آیفون 14 توسط برخی به ارتباطات ماهواره ای مرتبط است. خب باید گفت که این سرویس در حال حاضر در ایران وجود ندارد. همچنین اگر دستگاه رجیستر نشده باشد، این ویژگی همچنان کار می کند، زیرا برای مکانی طراحی شده است که ارتباط مخابراتی وجود ندارد. از طرفی اساس کارش اطلاع رسانی به مراکز امداد و نجات است، بنابراین در مجموع اگر مسئولان اطلاع داشته باشند; نگران نباش.

در همین حال، پرچم‌داران تاشو بسیار گران‌تر سامسونگ، مانند Galaxy Z Fold 4 یا Galaxy S22 Ultra، به راحتی جا می‌شوند. البته حجم واردات پرچمداران سامسونگ و اپل به ایران قابل مقایسه نیست. زیرا بیشتر فروش های سامسونگ مربوط به گوشی های مقرون به صرفه تر است، اما تمام چیزی که اپل دارد تقریباً پرچمدار است. شاید بتوان تداوم واردات پرچمداران برندهای گران قیمت کره ای را همین دلیل دانست.

گلکسی اس 23

گلکسی اس 23

بر اساس این مقایسه ها، رجیستری گلکسی اس 23 سامسونگ در ایران به کجا می رسد؟

تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی در مورد این شایعات صورت نگرفته است. در واقع هیچ چیزی در مورد گلکسی اس 23 ثبت نشده در ایران توسط منابع رسمی یا حتی نیمه رسمی منتشر نشده است و تنها شاهد چند شایعه هستیم.

اگر همه چیز طبق روال هر سال پیش برود، با توجه به حجم کمتر واردات پرچمداران سامسونگ و سایر برندهای اندرویدی، ممکن است محدودیتی برای تامین ارز و واردات آنها وجود نداشته باشد.

اما اگر قرار است قانون عدم واردات موبایل بالای 600 یورو به شدت اجرا شود، این خانواده که بین 800 تا 1200 دلار (به قیمت مدل های پایه) قیمت دارند، نباید وارد یا ثبت شوند.

به نظر شما آیا قرار است وارد دوران تاریک عدم واردات گوشی های پرچمدار به ایران شویم یا خیر؟ در هر صورت اگرچه ما از معرفی محصولات به روز مانند سری آیفون 14 و گلکسی اس 23 یا سایر محصولات کاملاً حمایت می کنیم، اما با توجه به شرایط اقتصادی نباید فراموش کرد که ارائه یک دستگاه ذاتا پایین تر از نظر اقتصادی نیز برای افراد سخت گیر است. چه برسد به دستگاه های پرچمدار رده بالا.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا