اخبار فناوری

سامسونگ متخصصان چینی را برای توسعه GPU خود استخدام می کند

این حدود 2 هفته پیش در مورد توسعه بود تراشه گرافیکی اختصاصی سامسونگ بر اساس معماری RDNA AMD، ما برای شما نوشته ایم. همچنین گفته شده است تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD بهینه تر ارائه خواهد شد. اخیراً گزارشی به ما می گوید که سامسونگ در حال استخدام کارشناسان چینی برای توسعه GPU خود است.

توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ توسط مهندسان جدید

بر اساس گزارش های جدید، سامسونگ توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی خود را سرعت می بخشد. منابع چینی مدعی هستند که این شرکت کره ای یک مهندس چینی به نام جیائو یانگ را استخدام کرده است. او یک متخصص شناخته شده در زمینه توسعه GPU است.

در گذشته، او با هواوی برای راه‌اندازی تیم توسعه GPU آن شرکت همکاری کرد. همچنین با Alibaba Damo Academy برای توسعه تراشه Hankuang 800 که به ادعای شرکت قدرتمندترین تراشه رابط هوش مصنوعی در جهان است، همکاری کرد.

او همچنین پیش از پیوستن به سامسونگ، توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی را در Li Auto، یک برند خودروی الکتریکی در چین، رهبری کرد. در سامسونگ، یانگ مسئولیت ساخت تیم های توسعه GPU اختصاصی و همچنین برنامه ریزی پروژه را بر عهده خواهد داشت.

سامسونگ

سامسونگ

همچنین به نظر می رسد که سامسونگ نیز در حال مذاکره با Jiao Guofang است. او یکی از بنیانگذاران Biren Technology است. گووفانگ مسئول ایجاد تیم اسنپدراگون کوالکام بود و همچنین بخشی از تیمی بود که معماری GPU نسل پنجم Adreno را توسعه داد.

با توجه به اینکه سامسونگ در حال حاضر یکی از بهترین متخصصان توسعه GPU را در این تجارت استخدام کرده است و همچنان به دنبال استخدام دیگری است، به نظر می رسد که این شرکت به طور جدی در حال بررسی آماده سازی GPU اختصاصی خود برای Galaxy S25 است.

گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند که سامسونگ می‌خواهد یک پردازنده داخلی پرچم‌دار بهینه‌سازی شده برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی رده بالا ایجاد کند.

اما همانطور که فهمیده شد، علاوه بر سری گلکسی اس 23، او تصمیم گرفت به طور انحصاری از تراشه های اسنپدراگون کوالکام برای گلکسی اس 24 استفاده کند. احتمالاً در سال 2025 می توانیم شاهد بازگشت تراشه اگزینوس (شاید با نام تجاری جدید) در گوشی های سری باشیم. گلکسی اس اخیراً، این شرکت همکاری خود را با AMD برای استفاده از فناوری های گرافیکی Radeon در تراشه های اگزینوس آتی تمدید کرده است.

نطر شما چی هست؟ آیا سامسونگ باید در این زمینه هزینه کند یا سایر زمینه ها را توسعه دهد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا