اخبار فناوری

سامسونگ در حال کار بر روی یک هدست واقعیت افزوده جدید است

سامسونگ چند سال پیش پروژه Gear VR خود را کنار گذاشت و گلکسی اس 10 آخرین گوشی هوشمندی بود که از هدست واقعیت مجازی این شرکت پشتیبانی کرد. با این حال، اگرچه Gear VR دیگر وجود خارجی ندارد، اما این شرکت تلاش‌های خود را بر روی واقعیت افزوده (AR) متمرکز کرده است. به نظر می رسد واقعیت افزوده (AR) به دلیل سودمندی بالقوه آن در زندگی روزمره، فناوری امیدوارکننده تری نسبت به واقعیت مجازی باشد. در مورد سامسونگ، گفته می شود که این شرکت در حال کار بر روی یک هدست واقعیت افزوده جدید است.

هدست واقعیت افزوده جدید سامسونگ

سامسونگ حداقل یک سال است که روی نمونه اولیه AR با شماره مدل SM-I110 کار می کند. با این حال، یک گزارش جدید از مجله گلکسی کلاب می گوید یک هدست جدید AR با شماره مدل SM-I120 جایگزین SM-I110 قدیمی شده است.

متأسفانه هنوز خیلی زود است که دقیقاً بگوییم هدست SM-I120 AR چگونه خواهد بود و عملکرد آن چگونه خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد این دستگاه و قابلیت های آن وجود دارد. با این حال، این هدست در حال حاضر در آزمایشگاه های توسعه AR سامسونگ قرار دارد.

هدست واقعیت افزوده جدید سامسونگ

هدست واقعیت افزوده جدید سامسونگ

مشخص نیست که آیا هدست SM-I120 AR نمونه اولیه جدیدی است که قرار است در آزمایشگاه های سامسونگ بماند یا یک کیت توسعه است که به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد تا در آینده نرم افزار AR ایجاد کنند. تا آنجا که ما می دانیم، می تواند یک دستگاه پیش تولید باشد که می تواند در سال 2023 معرفی شود. اما هنوز راهی برای اطمینان کامل وجود ندارد.

یک چیز مسلم است: سامسونگ به طور مداوم در حال توسعه سخت افزار AR بوده است و این چیز خوبی است. ببینید چگونه پلتفرم Oculus/Meta با معرفی Quest Pro در حال شکل گیری است. حتی اپل در حال کار بر روی اولین هدست AR خود پشت درهای بسته است، بنابراین خوب است بدانید که این شرکت می‌خواهد بخش بزرگ‌تری از این صنعت در حال ظهور باشد.

نظر شما در مورد هدست واقعیت افزوده جدید سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا