اخبار فناوری

سامسونگ حق اختراع فناوری Lifelike Pixels را برای نمایشگرهای OLED به ثبت رسانده است

تنها چند روز قبل از معرفی رسمی سری گلکسی S23، سامسونگ یک درخواست علامت تجاری برای فناوری نمایشگر جدیدی به نام Lifelike Pixels ارائه کرد که در محصولات آینده این شرکت استفاده خواهد شد. به نظر می رسد که بخش پنل نمایشگر این شرکت کره ای در حال بهبود فناوری OLED پیشرفته خود است.

فناوری پیکسل واقعی سامسونگ

به نقل از وب سایت گلکسی کلابسامسونگ اخیرا پتنت جدیدی را در کره جنوبی برای فناوری به نام “Pixels Lifelike” ثبت کرده است. در حالی که نمی دانیم این فناوری دقیقا چگونه کار خواهد کرد، مطمئناً می دانیم که در پنل های OLED آینده این شرکت استفاده خواهد شد و راه خود را به صفحه نمایش گوشی های هوشمند و تبلت های گلکسی باز خواهد کرد. با این حال، این فناوری ممکن است محدود به این دو دسته محصول نباشد و این شرکت در نهایت می تواند آن را در دستگاه های دیگر، از جمله نمایشگرهای AR/VR، لپ تاپ ها و ساعت های هوشمند اعمال کند.

این علامت تجاری در همان روز شرکت برای اصطلاح علامت تجاری به ثبت رسیده است هیبرید انعطاف پذیر ثبت نام Flex Hybrid نوع جدیدی از صفحه نمایش سامسونگ است که هم فناوری های تاشو و هم کشویی را ارائه می دهد. این نوع فناوری همچنین برای لپ‌تاپ‌های آینده طراحی شده است که می‌توانند در اندازه‌های بسیار کوچک‌تر تا شوند. این شرکت همچنین سه صفحه نمایش دیگر را معرفی می کند: Flex In & Out، Flex Slideable Duet و Flex Slideable Solo.

فناوری پیکسل واقعی سامسونگ

فناوری پیکسل واقعی سامسونگ

اگر بخواهیم حدس بزنیم، پیکسل واقعی می تواند به نوعی به بازتولید رنگ بهبود یافته نمایشگر OLED مرتبط باشد. انتظار داریم این ویژگی را در دستگاه های آینده این شرکت کره ای مشاهده کنیم. همچنین ممکن است در آینده به سایر سازندگان گوشی های هوشمند نیز تعمیم یابد.

نظر شما در مورد فناوری صفحه نمایش جدید سامسونگ برای استفاده در پنل های OLED آینده این شرکت چیست؟ نظر شما در مورد سایر فناوری های ثبت شده در بخش نمایشگر توسط این شرکت چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا